ads

گفت‌وگوی حمدالله محب با احمد مسعود

پس از به‌قدرت رسیدن امارت اسلامی، برخی ازچهره‌های سیاسی ومقام‌های پیشین حکومتی که افغانستان را ترک کرده‌اند، در تلاش ایجاد اجماع سیاسی‌اند.

احمد ضیا انتظار
23 میزان 1401
گفت‌وگوی حمدالله محب با احمد مسعود

به‌تازه‌گی حمدالله محب؛ مشاور امنیت ملی حکومت پیشین، در تویترش نوشته است که با احمد مسعود، درمورد وضعیت افغانستان، بحث کرده است.

او افزوده که در این دیدار، تاکید شد که برای حل معضل کنونی، به اجماع سیاسی نیاز است.

اما این‌که موقف امارت اسلامی در پیوند به این دیدار چه است؟ بلال کریمی؛ معاون سخنگوی امارت اسلامی به رادیو کلید چنین گفت: ” این اشخاص امتحان خود را در بیست سال گذشته برای مردم افغانستان داده‌اند، اما آن عده افغان‌های مقیم خارج که کدر هستند می‌توانند پیشنهادات وطرح‌های خود را  برای آبادی کشور، شریک سازند.”

با این حال، محمد هاشم قیام؛ مبصر سیاسی‎ می‌گوید، هر حرکتی که برای بهبود وضیعت افغانستان باشد قابل قدر است.

او گفت:” آنان‌که مثل محب ادعای بهتر شدن وضعیت را می‌کنند، درحقیقت خود باعث وضعیت موجود شده‌اند، اما درکل هر حرکتی که باعث بهتر شدن وضیعت موجود شود، از آن استقبال می‌کنیم.”

از سویی هم روح‌الله هوتک؛ دیگر کارشناس سیاسی می‌گوید، بهتر است این چهره‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم، تلاش کنند.

هوتک افزود:” بهتر است این افراد به کارهای فکر کنند که به‌دور از سیاست باشد و برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم کمک کنند، یعنی در بیرون از کشور برای جلب کمک‌ها لابی گری کنند.”

مشاور پیشین امنیت ملی درحالی ازگفت‌وگو با احمد مسعود خبر می‌دهد که گفته می‌شود، حرکت سیاسی دیگر زیر نام “صلح و عدالت ملی افغانستان” با حضور حدود ۲۰۰ تن از مقام‌های پیشین و فعالان حقوق زن، اعلام موجودیت کرده است.

برخی منابع گفته‌اند که محمد حنیف اتمر؛ وزیر خارجه و محمد معصوم ستانکزی؛ رییس امنیت ملی در حکومت پیشین، در این حرکت شامل‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA