ads

عبدالسلام حنفی: برای هیچ کسی اجازۀ حیف و میل پول مالیات داده نمی‌شود

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزاء هشدار می‌دهد که امارت اسلامی برای هیچ کسی اجازۀ حیف و میل پول مالیات را نمی‌دهد. اما نماینده پیشه‌وران شهر کابل، ضمن قدردانی از این اقدام، می‌گوید حکومت باید در مقابل مالیات برای مردم خدمات هم ارائه کند.

کلید
29 سنبله 1401
عبدالسلام حنفی: برای هیچ کسی اجازۀ حیف و میل پول مالیات داده نمی‌شود

براساس فیصله مسئولان امارت اسلامی، مالیه عایدات اصناف از 1 عشاریه 5  به صفر عشاریه 5 کاهش یافته است.

در نشستی که امروز(سه‌شنبه 29 سنبله) در این رابطه با اشتراک مقام‌های بلند پایه حکومت و نماینده‌گان اتحادیه پیشه‌وران و دکانداران صورت گرفت، عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزاء، کاهش در مالیات را یک گامی مهم در جهت تقویت اقتصاد کشور خواند.

حنفی همچنان گفت که امارت اسلامی در برابر هر افغانی‌ مالیه، پاسخگو است و هر کسی که  قصد حیف و میل پول مالیات را داشتته باشد، مطابق به قانون مجازات خواهند شد.

“بدون استثنا، از الف تا یا هر شخصی، در هر مقامی که باشد، اگر بخواهد یک افغانی از پول مردم را بیجا مصرف کند و یا دست به اختلاس بزند، به پنجهء قانون سپرده می‌شود.”

به گفتهء این مقام امارت اسلامی، دوره کنونی مانند گذشته نیست که مقام‌های بلند پایه حکومت، حقوق ملت را به جیب خود بزنند و یا زمین‌های مردم را غصب کنند.   

از سویی هم، هدایت‌الله بدری سرپرست وزارت مالیه در این نشست گفت که این وزارت در تلاش است تا سهولت‌های بیشتری را برای پیشه‌وران ایجاد کند تا از این طریق اقتصاد کشور تقویت شود.

“وزارت مالیه به گونۀ جدی تلاش‌های خود را در زمینه ایجاد سهولت‌ها برای جلوگیری از فساد و حیف و میل مالیات، ادامه می‌دهد.”

اینکه نظر پیشه‌وران در این رابطه چیست؟ صدیق‌الله قریشی، رئیس اتحادیۀ اتاق پیشه‌وران شهر کابل، ضمن قدردانی از کاهش مالیات می‌گوید که حکومت باید در مقابل پول مالیات خدمات هم ارائه کند.

“اکثر مردم مالیه را [یک عمل] جبری از سوی حکومت می‌دانند. آنان ملامت نیستند، زیرا همیشه مالیات پرداخت شده، اما مردم کوچک‌ترین خدمات را ندیده‌اند. امید است در این رابطه توجه صورت گیرد.”

 از کاهش چشم‌گیر مالیات بر عایدات اصناف درحالی خبرداده می‌شود که شماری از دکانداران، تاجران و کسبه‌کاران به بهانه پرداخت مالیات، کالای‌های تجارتی و مواد اولیه را به قیمت بلندتر به بازار عرضه می‌کنند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA