ads

برنامه‌های ارتقای ظرفیت نیاز شماری از معلمان در کندز

در پی شکایت از کیفیت پایین تدریس در مکتب‌ها در کندز، اکنون رئیس معارف این ولایت نیز تاید می‌کند که برخی از معلمان در زمان حکومت گذشته با واسطه مقرر شده‌اند و توانایی تربیه شاگردان را ندارند.

عتیق‌الله رحیمی
27 سنبله 1401
برنامه‌های ارتقای ظرفیت نیاز شماری از معلمان در کندز

مولوی اسماعیل ابواحمد، رئیس معارف کندز می‌گوید اگر تعلیم و تربیه با همین شیوه و کیفیت تدریس در مکاتب ادامه یابد، جفای بزرگی در حق کودکان است.

«معارف کنونی کمییت دارد، اما کفیت ندارد. در بعضی مکاتب استادانی داریم که از شاگردان کم سواد تر استند. پس  چگونه چنین استادان شاگردان را تربیه کنند؟»

از سوی دیگر مسئولان ریاست تربیه معلم می‌گویند، با بررسی تعدادی از مکتب‌های دخترانه و پسرانه در شهر به این نتیجه رسیده‌اند که برای برخی از معلمان آموزش‌های مسلکی و کورس‌های کوتاه مدت برگزار گردد تا ظرفیت آنان ارتقا یابد.

اجمل خان حقمل، رئیس تربیه معلم کندز به کلید گفت که روند ارتقای ظرفیت معلمان دوامدار است و تمام مکاتب دخترانه و پسرانه در تمام ولسوالی‌ها و شهر کندز نظارت خواهد شد.

«برنامه طوری تنظیم شده است که نظارت می‌شود، در پهلوی نظارت، نکات ضعف و منفی دو سه بار اصلاح می‌شود. در صورتی که مشکل حل نشد برای آنان برنامه آموزشی کوتاه مدت و دارز مدت برگزار می‌شود.»

این در حالیست که به گفتهء مسئولان معارف کندز، مکتب‌های دخترانه و پسرانه تا صنف دوازدهم در این ولایت به روی شاگردان باز است و بیش از هشت هزار معلم نیز مصروف تدریس در مکتب‌های این ولایت هستند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA