ads

دواخانه‌های بدون جواز در بغلان وکندز مسدود می‌شوند

مسئولان ریاست‌های صحت عامه بغلان و کندز از چندی بدین‌سو اقدام به مسدود کردن ادویه فروشی و مراکز صحی کرده اند که مجوز قانونی فعالیت را ندارند.

عتیق‌الله رحیمی
28 سرطان 1401
دواخانه‌های بدون جواز در بغلان وکندز مسدود می‌شوند

به گفته این مسئولان، مراکز صحی و ادویه فروشی‌ها باید مطابق معیارات وزارت صحت فعالیت کنند و برعلاوه داشتن مجوز قانونی، متخصص ادویه یا فارمسیست نیز داشته باشند.

عبدالله ملنگ مسئول مطبوعاتی ریاست صحت عامه بغلان به کلید می‌گوید که تعداد زیاد دواخانه‌هایی که بدون جواز فعالیت داشتند، مسدود شده و این روند ادامه دارد:«هرکسی سر به‌خود نمی‌تواند در هرجای دواخانه داشته باشد، در صورتی‌که مریضی از نزد آنان تلف شود و یا با مشکلات مواجه شود باید جواب‌گو باشند.»

 در همین‌حال دوا فروشان از این اقدام مسئولان صحت عامه این ولایت استقبال کرده و می‌گویند که دواخانه‌ها باید مطابق معیارات و قوانین وزارت صحت به فعالیت‌های شان بپردازند.

حاجی حسن، معاون اتحادیه دوافرشان در زون شمال‌شرق به کلید می‌گوید که بیشتر ادویه فروشی‌ها، بدون مجوز و غیرمعیاری فعالیت دارند که این عمل آنان عواقب ناگواری را در جامعه به بار می‌آورد:«دواخانه باید مجوز فعالیت،الماری عاجل، لوازم سرد کننده ادویه‌جات داشته باشد و هم‌چنان فاصله میان دواخانه‌ها باید صدمتر باشد و در کنار این‌ها از سوی شخص مسلکی اداره شود. »

این در حالی‌ست که اخیرا تعداد ادویه فروشی‌ها در شهرهای پلخمری و کندز،  افزایش یافته بود و شماری از این دواخانه ها بدون مجوز قانونی و بدون داشتن فارمسیست فعالیت داشتند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA