ads

در آستانه فرا رسیدن عید قربان؛ قیمت میوه خشک افزایش یافته است

هم‌زمان با فرا رسیدن عید سعید قربان، شهروندان از بلند رفتن نرخ میوه خشک در بازارهای کشور شکایت دارند.

نگینه نیازی
16 سرطان 1401
در آستانه فرا رسیدن عید قربان؛ قیمت میوه خشک افزایش یافته است

این شهروندان می‌گویند که به‌دلیل افزایش فقر و بیکاری و بدتر شدن وضعیت اقتصادی، آنان توانایی و قدرت خرید میوه خشک را ندارند.

رونا احمدزی، یکی از باشنده‌گان کابل به رادیو کلید می‌گوید:«در این عید مثل عیدهای قبلی هیچ‌کس نتوانست میوه خشک و میوه تازه و کیک کلچه  بخرند و قیمت‌ها ام‌سال نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.»

درعین‌حال، سارا سحرابی یکی دیگر از باشنده‌های کابل نیز از بلند رفتن نرخ میوه خشک دربازارهای این شهر شکایت داشته و می‌گوید که درنرخ هرکیلو میوه خشک نسبت به سال‌های قبل، 200 تا 300 افغانی تفاوت آمده است:«آمدم در شهر که به عید خریداری کنم؛ اما قیمت میوه‌های خشک افزایش یافته است. مردم ما پول نان خشک خود را ندارند، چگونه به عید شان میوه خریداری کند.»

با این‌حال، عبدالقادر سروری یکی از دوکانداران شهر کابل دلیل عمده افزایش نرخ‌ها را صادرات میوه خشک به بیرون از کشور می‌داند.

او هم‌چنان می‌افزاید:«نرخ‌ها بلند است، مردم توانایی ندارد که میوه خشک خریداری کند و مشتریان نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمرنگ هستند.»

هرچند همه‌ساله در آستانه فرا رسیدن عید، قیمت میوه‌های تازه و خشک افزایش می‌یابد؛ اما ام‌سال قیمت‌ها در شرایطی‌ افزایش یافته که اقتصاد مردم بدتر شده است و بسیاری از خانواده‌ها از فقر و ناداری شکایت دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA