ads

در آستانه فرا رسیدن عید؛ شهروندان خواستار تامین امنیت اند

شهروندان کشور با ابراز نگرانی از حملات اخیر در کابل و شماری از ولایت‌های دیگر بر برخی از مکان‌ها، خواستار تامین امنیت در روزهای عید از سوی نیروهای امنیتی اند.

راحله یوسفی
13 سرطان 1401
در آستانه فرا رسیدن عید؛ شهروندان خواستار تامین امنیت اند

گل احمد، یکی از باشنده‌گان کابل می‌گوید، امیدوار است که تدابیر امنیتی به‌گونه جدی گرفته شود تا مردم بتوانند، روزهای عید را بدون کدام رویداد امنیتی سپری کنند:«در روزهای عید، امنیت مردم تامین شود. انفجار و انتحار صورت نگیرد تا مردم بتوانند این روزها را به آرامی سپری کنند.»

در عین‌حال محمد عزیز یکی دیگر از باشنده‌گان کابل از نیروهای امنیتی می‌خواهد که برای تامین امنیت مکان‌های مزدحم مانند؛ مساجد، تفریح‌گاه‌ها و بازارها پیش از فرارسیدن عید تدابیر امنیتی بگیرند:«امنیت حق مسلم هر شهروند است. نیاز است که در روزهای عید و سایر روزها امنیت جان و مال شان تامین شود. خواست ما این است که امنیت در روزهای عید خوب‌تر تامین شود تا مردم بتوانند دید و بازدید با دوستان شان داشته باشند.»

از سویی‌هم آمنه، یکی از باشنده‌گان ولایت بلخ می‌گوید:«خوب است در روزهای عید امنیت جدی‌تر گرفته شود تا مردم در کنار خانواده و دوستان شان با فکر راحت عید را تجلیل کنند.»

با این‌حال مسئولان وزارت امور داخله افغانستان از اخذ تدابیر جدی امنیتی برای تامین امنیت شهروندان در روزهای عید خبر می‌دهند.

بسم‌الله حبیب، معاون سخنگوی این وزارت به کلید می‌گوید که برای تامین امنیت سراسر کشور به‌خصوص مساجد، عیدگاه‌ها، بازارها و سایر مکان‌های مزدحم در روزهای عید تدابیر جدی گرفته شده است:«نیروهای امنیتی از قبل برای تامین امنیت آمادگی داشتند؛ اما اکنون فعال‌تر و با آماده‌گی بیشتر آماده تامین امنیت شهروندان در روزهای عید قربان استند.»

مسئولان وزارت امور داخله، درحالی از تدابیر امنیتی در روزهای عید خبر می‌دهند که در ماه‌های اخیر چندین حمله انتحاری در مساجد‌ و اماکن مذهبی به وقوع پیوست.

در تازه‌ترین مورد در نتیجه حمله بر عبادت‌گاه سیک‌ها در کابل، چندین تن کشته و زخمی شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA