ads

 زنان در دایکندی توزیع کمک‌های بشری را ناعادلانه و ناکافی می‌گویند

شماری از زنان در دایکندی از چگونگی توزیع کمک‌ها در این ولایت، اعتراض دارند.

مسعود اختیاری
7 دلو 1400
 زنان در دایکندی توزیع کمک‌های بشری را ناعادلانه و ناکافی می‌گویند

این زنان روز دوشنبه(سوم دلو) در یک تجمع اعتراضی این کمک‌ها را ناکافی خوانده و گفتند که توزیع کمک‌ها هم به‌گونه ناعادلانه صورت می‌گیرد.

رقیه راسخ، از برگزارکننده‌گان این اعتراض به کلید گفت که در سال جاری مردم به دلیل تحولات سیاسی و خشک‌سالی، با مشکلات جدی اقتصادی روبرو هستند.

به قول راسخ، کمک‌های که تاکنون به دایکندی فرستاده شده‌اند، علاوه براینکه بسیار اندک می‌باشد، برای مستحقین واقعی هم نمی‌رسد، از این رو آنها دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

او افزود که در توزیع کمک‌ها زورمندان دخالت می‌کنند و مسئولین مؤسسات هم کمک‌ها را به خویشاوندان خود شان توزیع می‌کنند.

 او گفت که شمار زیادی از خانواده‌هایی که مستحق بودند، هیچ کمکی برای شان نرسیده است و سروی درست در توزیع کمک‌ها انجام نمی‌شود.

این فعال مدنی دایکندی از نهادهای بین‌المللی امدادرسان می‌خواهد که مدیریت توزیع کمک‌ها را خودشان به دست بگیرند و نیز توجه بیشتری به این ولایت داشته باشند.

عاقله موسوی، فعال مدنی و یکی دیگر از زنان معترض در دایکندی می‌گوید که مردم در این ولایت در شرایط بسیار وخیم اقتصادی قرار دارند.

به قول موسوی، اداره محلی با دخالت در توزیع کمک‌ها، مانع دست‌رسی مستحقین واقعی به آن می‌شوند.

 او می‎‌‌افزاید که در شرایط کنونی زمینه برای دیدار رودررو با مقام‌های محلی مهیا نمی‌باشد، از این رو آنان دادخواهی خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی و تجمع‌ها انجام می‌دهند.

 وی از مسئولین محلی تقاضا دارد که برای جلب کمک‌های بیشتر به «ولایت محروم دایکندی»  بیشتر دادخواهی کنند و تا جلو سوی استفاده‌گران گرفته شود.

ما به گونه مکرر تلاش کردیم تا پاسخ روشن اداره محلی دایکندی را در مورد این اعتراضات و خواست‌های مردم داشته باشیم، اما نتوانستیم آنها را پاسگو سازیم.

اما دفتر مطبوعاتی والی این ولایت روز گذشته با نشر یک خبرنامه اعلام کرد که امین‌الله عبید، والی دایکندی در یک نشست با مسئولین مؤسسه‌ها، خواهان شفافیت در روند توزیع کمک‌ها شده و گفته است که توزیع ‌ باید عادلانه و با نظارت کامل ریاست‌های سکتوری انجام شود.

همچنان زنان معترض در شهر نیلی در قطعنامه‌ای مفصلی از حکومت کنونی، جامعه بین‌المللی و نهادهای کمک‌کننده خواسته‌اند که نگذارند باشنده‌گان دایکندی میان «آسیاب فقر و تبعیض» له شوند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA