ads

فدراسیون‌های ورزشی بامیان: امکانات مناسب برای تمرینات در اختیار نداریم  

همزمان با شروع مسابقات لیگ «جام زمستانی فوتبال» در ولایت بامیان، مسئول فدراسیون فوتبال این ولایت می‌گوید که ورزشکاران میدان بازی مناسب و امکانات کافی ورزشی در اختیار ندارند.

مسعود اختیاری
9 جدی 1400
فدراسیون‌های ورزشی بامیان: امکانات مناسب برای تمرینات در اختیار نداریم  

رقابت‌های فوتبال میان تیم‌های ولایت بامیان در جام زمستانی فوتبال به روز چهارشنبه هفته جاری آغاز شد. طبق سخنان مسئول فدراسیون فوتبال این ولایت، مسابقات به همکاری ریاست شاروالی و مسئولین تیم‌های شش‌گانه در شهر بامیان برگزار می‌شود.

محمد عظیم سعادت، معاون فنی فدراسیون فوتبال بامیان هدف از راه‌اندازی این مسابقات را رشد استعداد‌های ورزشی، جلب توجه مردم به ورزش فوتبال و حمایت از ورزشکاران بیان کرد. به قول سعادت، در این مسابقات تیم‌های ذوالفقار، جاویدان، بهار آزادی، عقابان مرکز، شاه فولادی و استقلال شیبر با هم به رقابت خواهند پرداخت و بازی‌ها تا پانزده روز دیگر ادامه خواهد داشت.

او افزود که فوتبالیست‌ها در بامیان با مشکلات جدی مواجه هستند. به گفته‌ی وی، به دلیل نداشتن میدان فوتبال، ورزشکاران مجبورند که هزینه میدان را بپردازند. او همچنان افزود که نداشتن یونیفورم، لوازم فوتبال و عدم حمایت مالی بخش دیگر از چالش‌های فراروی ورزشکاران این ولایت است.

در همین حال مسئولان در فدراسیون بزکشی ولایت بامیان نیز می‌گویند که برای برگزاری رقابت‌های تمرینی در این شهر زمین و امکانات مناسب در اختیار ندارند. در حالی که تا چند ماه آینده لیگ بزکشی در کابل راه‌اندازی می‌شود و باید آنان آمادگی کافی برای اشتراک در آن را داشته باشند.

زمری طاهری، مسئول این فدراسیون به کلید گفت که تلاش‌ها جریان دارد تا با برگزاری رقابت‌های دوستانه و تمرینی، تیم‌های این ولایت را برای اشتراک در لیگ بزکشی پایتخت کشور آماده شوند. طاهری افزود که آنان به دلیل نداشتن زمین مناسب مجبور هستند که رقابت‌ها را در زمین شخصی دایر کنند.

مسئول فدراسیون بزکشی ولایت بامیان افزود که «میدان بزکشی باید یک جای وسط داشته و وسعت زمینش نیز فراخ باشد.» به گفته‌ی او، در حال حاضر میدان بزکشی که در اختیار دارند برعلاوه‌ی که دوردست از شهر قرار دارد، تنگ و برف‌گیر نیز است. او همچنان گفت که اگر مشکلات مانع آنها نشود، تلاش دارند که هرهفته رقابت‌های تمریناتی بزکشی را میان تیم‌های ولایت بامیان دایر کنند.

قبل از این همه‌ساله با فرا رسیدن فصل زمستان و ریزش برف، بازی‌های زمستانی از جمله اسکی‌، اسکت بورد، کرولین، آیس اسکی و یخ نوردی با ورزشکارانی دختر و پسر در تپه‌های مرتفع دامنه‌های کوه بابا در ولایت بامیان برگزار می‌شد. اما با تحولات اخیر از راه اندازی شدن این بازی‌ها خبری نیست.

بامیان از ولایت‌های باستانی و دارای جاذبه‌های قشنگ گردش‌گری در فصل‌های چهارگانه‌ی سال است. آگاهان برگزاری هرگونه برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری را در رشد صنعت گردشگری این ولایت بسیار مفید و اثرگذار می‌دانند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA