ads

بازگشایی مکاتب دخترانه تا صنف دوازدهم در هرات

مکتب‌های دخترانه که با روی آمدن امارت اسلامی فعالیت شان تا صنف ششم محدود شده بود، اکنون درهرات تا صنف دوازدهم بازگشایی شده اند.

سیدعارف قتالی
16 عقرب 1400
بازگشایی مکاتب دخترانه تا صنف دوازدهم در هرات

طی روزهای اخیر دروازه‌های مکتب‌های دخترانه در شماری از ولایت‌ها بروی تمام دختران باز شدند. امروز در هرات نیز دروازه‌های مکاتب به روی تمام متعلمین دختر باز شد.

محمدصابر مشعل رئیس شورای منتخب معلمین ولایت هرات می‌گوید، این شورا در یک هماهنگی با مدیران مکاتب داخترانه، اقدام به بازگشایی مکتب‌ها در هرات کرده است.

رئیس شورای منتخب معلمین می‌گوید که پس از بازشدن مکاتب دخترانه تاکنون ممانعتی از سوی امارت اسلامی صورت نگرفته است.

با مسدود بودن مکاتب دخترانه در هرات، اخیرا هزاران دختر از رفتن به مکتب محروم بودند.

اکنون شماری از معلمین ومتعلمین مکاتب دخترانه از بازشدن مکاتب به روی قشر اناث استقبال کرده و ابراز خرسندی دارند.

دریا یک تن از متعلمین مکتب نسوان تجربوی می‌گوید که با مسدود بودن مکاتب در روزهای پسین آینده خود را مبهم و تاریک تصور می کرد.

منیبا حیدری دیگر متعلم این مکتب است که اکنون از باز شدن مکاتب دخترانه برای قشر اناث ابراز خرسندی می کند.

کامله عزیزی از متعلمین لیسه تجربوی ضمن خرسندی از بازشدن مکاتب به روی تمام متعلمین دختر آرزو می‌کند که پس ازین هیچ ممانعتی برای تعلیم و تحصیل دختران در کشور به میان نیاید.

مسئولان شورای منتخب معلمین هرات می‌گویند، طی این چند ماه اخیر که مکاتب به روی متعلمین دختران بالاتر از صنف ششم مسدود بودند، بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دختر از رفتن به مکتب محروم شده بودند.

امارت اسلامی قبل از این گفته بود که برای درس و تعلیم دختران روی یک طرزالعمل کار می کنند و دختران می‌توانند با رعایت حجاب اسلامی به درس وتعلیم شان ادامه دهند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA