ads

امارت اسلامی: باهرگونه تهدیدات مقابله می‌کنیم

در پی حملات روز سه‌شنبه بر شفاخانه سردار محمد داوود خان در کابل، مقام‌های امارت اسلامی می‌گویند که نیروهای شان در برابر تهدیدات امنیتی، به گونه جدی اقدام می‌کنند که به گفته آنان به‌همین دلیل حمله بر شفاخانه سردارد محمد داود خان، به زودی مهار شد.

منصور یوسف‌زی
12 عقرب 1400

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی به کلید می‌گوید که پنج فرد وابسته به داعش، می‌خواستند وارد این شفاخانه شده و به مردم عام تلفات وارد کنند، اما نیروهای امارت اسلامی در مدت ۱۵ دقیقه مهاجمان را از پا در آوردند.

وی با اشاره به نگرانی‌ها از افزایش فعالیت‌های داعش در کشور گفت، امارت اسلامی بالای تمام افغانستان مسلط است و نیروی‌هایش اين توانایی را دارند که از هرگونه تهدیدات احتمالی که امنیت مردم را با چالش روبرو می‌سازد، جلوگیری کنند.

مقام‌های امارت اسلامی تلفات حمله روز سه‌شنبه بر شفاخانه سردار محمد داوود خان را 7 کشته و 5 زخمی اعلام کردند. بر اساس اعلامیه امارت اسلامی، کشته شده‌گان شامل سه نظامی، سه زن و یک کودک بودند.

از سوی‌هم حمله روز سه‌شنبه بالای شفاخانه سردار محمد داوودخان در کابل، شماری از شهروندان کشور را نیز نگران کرده است.

آنان با ابراز نگرانی از افزایش فعالیت و حمله‌های گروه داعش در کشور، از مسئولان امارت اسلامی می‌خواهند که برای مبارزه با این گروه، به‌گونه جدی تلاش کنند.

با این حال آگاهان امور به این باور اند که حمله بالای شفاخانه سردار محمد داوودخان نشان دهندهء شکنندگی وضعیت افغانستان به خصوص پايتخت است.

هاشم قیام، آگاه مسایل سیاسی می‌گوید که امارت اسلامی مسئولیت دارد که امنیت مردم را تامین کند و مانع حمله‌های داعش و گروه‌های دیگر شود.

قیام به کلید گفت، بخاطر جلوگیری از این‌گونه حمله‌ها نیاز است که بخش‌های استخباراتی و کشفی فعالانه عمل کرده و آنرا در نطفه از بین ببرند.

به گفتهء وی، امارت اسلامی در این بخش تجربه کافی دارد و می‌تواند از چنین حمله‌ها، جلوگیری کند.

هرچند مقام‌های امارت اسلامی تعداد جان باخته‌گان حمله بر شفاخانه سردار محمد داوود خان را ۶ تن می‌گویند، اما خبرگزاری رویترز گزارش داده است که در این رویداد دست‌کم ۲۵ تن جان باخته و ۳۴ تن دیگر نیز زخم برداشته اند.

از زمانی که حکومت امارت اسلامی در افغانستان روی‌کار آمده، گروه داعش چندین انفجار و حملات خونبار را در کندز، کندهار و کابل انجام داده که ده‌ها نفر در اثر آن حملات کشته و زخمی شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA