ads

حضور محصلان در پوهنتون‌های خصوصی کم‌رنگ است

دو روز از آغاز درس‌ها در پوهنتون‌های خصوصی در افغانستان می‌گذرد، اما به گفته شماری از محصلان و مسوولان اتحادیه پوهنتون‌های خصوصی، تا کنون حضور محصلان در این پوهنتون‌ها کم‌رنگ است.

نویسنده: راحله یوسفی
17 سنبله 1400
حضور محصلان در پوهنتون‌های خصوصی کم‌رنگ است

فرامرز؛ محصل یکی از پوهنتون‌های خصوصی گفت، به دلیل تحولات اخیر در کشور، انگیزه درس‌خواندن را از دست داده است و هنوز برایش مشخص نیست که با چی شرایطی باید به درس ادامه دهد.
از سویی هم، شماری از محصلان، استادان و مسوولان اتحادیه پوهنتون‌های خصوصی می‌گویند، شماری از پوهنتون‌های خصوصی تا کنون به فعالیت شان آغاز نکرده اند.
آنان دلیل عدم بازگشایی این پوهنتون‌ها را طرح ارائه شده از سوی مسوولان جدید وزارت تحصیلات عالی، مبنی بر جداسازی صنف‌های پسران و دختران می‌دانند.
عبدالله عبدالبر؛ رییس اجرائیه اتحادیه پوهنتون‌های خصوصی افغانستان، گفت که شماری از پوهنتون‌ها تا کنون آغاز به فعالیت نکرده و دلیل آن کار و برنامه‌ریزی روی تطبیق طرح جدید وزارت تحصیلات عالی است.
وی افزود، دو روز قبل از آغاز درس‌های پوهنتون‌ها، طرح جدید ارائه گردید که تطبیق آن در برخی پوهنتون‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد.
در همین حال، شماری از محصلان پوهنتون‌های خصوصی، از آغاز نشدن درس‌های شان شاکی‌اند و می‌گویند، رخصتی‌های پی‌هم سبب شده که از درس‌ها عقب بمانند و یک سال تحصیلی شان ضایع گردد.
رقیه؛ محصل سمستر چهارم پوهنزی حقوق و علوم سیاسی در یکی از پوهنتون‌های خصوصی گفت؛ با آن‌که وزارت تحصیلات عالی اعلان کرده است که درس‌های پوهنتون‌های خصوصی آغاز شود؛ اما تا کنون، درس‌ها در پوهنتون آنان آغاز نشده است.
با این همه، شماری از محصلان و استادان، می‌گویند که تحولات سیاسی و اقتصادی اخیر و به میان آمدن پدیده مهاجرت نیز از دلایل دیگر کاهش شمار محصلان در پوهنتون‌های خصوصی گردیده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA