ads

وزارت صحت، از مردم خواست که به توصیه‌های صحی عمل کنند

همزمان با افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا و فوتی های ناشی از این ویروس ، وزارت صحت عامه هشدار می‌دهد در صورتی که مردم به پیام‌های صحی این وزارت توجه نکنند، با گردش دوباره‌ی این ویروس مواجه خواهیم شد.

نویسنده: Atash
27 جوزا 1400
وزارت صحت، از مردم خواست که به توصیه‌های صحی عمل کنند

 

بربنیاد آمار رسمی که به روز پنج‌شنبه از سوی وزارت صحت عامه منتشر شده، در شبانه‌روز گذشته 101 تن از مریضان کرونا فوت نموده و شمار مبتلایان به این ویروس به 2313 تن رسیده‌است.

درهمین حال، میروس علی‌زی، معاون سخنگوی وزارت صحت عامه در صحبت با کلید می‌گوید که به اساس ارزیابی‌های این وزارت تا یک هفته‌ی دیگر گردش ویروس کرونا در کشور بیش‌تر خواهد شد.

علی‌زی، می‌گوید که اگر مردم به توصیه‌های این وزارت توجه نکنند تا سه هفته دیگر گردش ویروس بیش‌تر شده و با فاجعه انسانی روبه‌رو خواهیم شد.

صدا…………..

در همین حال، شماری از شهروندان کشور، خواهان وضع محدودیت‌های بیش‌تردر پایتخت شده‌اند.

آنان با انتقاد از عمل‌کرد ضعیف حکومت برای وضع محدودیت‌ها بر گشت‌وگذار می‌گویند، بازارها و اماکن سربسته به گونه‌ی آزادانه فعالیت می‌کنند که سبب گسترش بیش‌تر ویروس در جامعه می‌شود.

عباس سروری، یک‌تن از باشنده‌گان پایتخت در صبحت با کلید، گفت که مردم به توصیه‌های وزارت صحت عامه توجه نکرده و هنوزهم تجمعاتی را تشکیل می‌دهند‎ و از ماسک استفاده نمی‌کنند.

صدا………….

از سویی، هم شماری از داکتران و متخصصان بر نقش مردم در پایین‌آوردن واقعات مثبت ویروس کرونا اشاره کرده می‌گویند، کاهش در ارقام واقعات وابسته به عمل‌کرد مردم مبنی بر رعایت توصیه‌های صحی است.

فریدالله عمری، ترینرمتخصص شفاخانه انتانی به کلید، می‌گوید که واقعات رو به‌افزایش است و نیازاست حکومت دست به وضع محدودیت بیش‌تر زده و در صورت نیاز از قوه قهریه استفاده کند.

به گفته‌ی وی، در روزهای آینده شفاخانه‌های کوید-19 در کشور، گنجایش پذیرش مریضان کرونایی را نخواهد داشت.

صدا…………

این در حالی‌ست که تا کنون، بیش از 177 میلیون تن در سراسر جهان، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، نزدیک به چهار میلیون تن جان باخته‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA