ads

نگرانی‌ها از بدترشدن وضعیت امنیتی در شمال کشور

طی روزهای اخیر، به دلیل شدت‌گرفتن جنگ و سقوط پی هم چندین ولسوالی به دست گروه طالبان در شمال کشور، نگرانی‌های مردم از این وضعیت بیش‌تر شده‌است.

جواد نبی‌زاده
24 جوزا 1400
نگرانی‌ها از بدترشدن وضعیت امنیتی در شمال کشور

 

مردم از بیش‌تر شدن جنگ و آواره‌شدن هزاران تن از ساحات ناامن در مرکز ولایت‌ها نگران بوده و می‌گویند که این خانواده‌ها روزگار مناسب نداشته، شب و روز شان را با مشکلات زیادی سپری می‌کنند.

علی، یک‌تن از باشنده‌های ولسوالی شولگره‌ی ولایت بلخ به کلید، می‌گوید که بیش‌تر ساحات این ولسوالی به دست طالبان سقوط نموده و اگر حکومت در تامین امنیت این ولسوالی توجه نکند، روزهای آینده این ولسوالی نیز مانند ولسوالی زاری به دست گروه طالبان سقوط خواهند نمود.

در همین حال سمیع الله، یک‌تن از باشنده‌های شهر مزارشریف، به وجودآمدن چنین وضعیت را برای بزرگان مملکت تاسف‌آور دانسته و می‌گوید که برای بهبود این وضعیت باید راه‌کاری پیدا کنند.

اعضای شورای ولایتی بلخ، می‌گویند که اثرات گسترش جنگ، روی زنده‌گی مردم تأثیر منفی گذاشته و این وضعیت در شهرها به وضاحت دیده می‌شود.

داکتر محمد افضل حدید، رییس این شورا می‌گوید که اگر مسوولان امنیتی در این زمینه توجه نکند، روزهای آینده وضعیت از این بدتر خواهد شد.

محمد فرهاد عظیمی، والی بلخ تایید می‌کند گروه طالبان حملات شان را در این ولایت شدت بخشیده و در تلاش‌اند که ولسوالی‌های بیش‌تر را از کنترول حکومت خارج سازند.

وی، می‌افزاید که در ساحات جنگی این ولایت، نیروهای امنیتی اکمال گردیده و در صورت ضرورت نیروهای تازه‌نفس نیز در آن ساحات فرستاده می‌شود.

نگرانی باشنده‌های شهر مزارشریف، در حال بیش‌تر شده‌است که هفته‌ی گذشته، یک تانک پر از مواد انفجاری در مقابل ساختمان قومندانی امنیه ولسوالی بلخ انفجار نموده و دراین رویداد بیش‌تر از 100 تن جان‌های شان را از دست داده و یا مجروح گردیده‌اند.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA