ads

متهم‌شدن رییس شورای ولایتی هرات به زورگویی

شماری از اقشار مختلف مردم در ولایت هرات کامران علی‌زایی رییس شورای ولایتی را به زورگویی متهم کرده و  حمایت شان را از نیروهای امنیتی اعلام نمودند.

سمیه ولی‌زاده
13 دلو 1399
متهم‌شدن رییس شورای ولایتی هرات به زورگویی

 

آنان روز دوشنبه (۱۳دلو) به هدف حمایت از نیروهای امنیتی و مبارزه علیه زورگویی‌ها گردهمایی را برگزار کردند.

امیدالله الحبیب؛ یکی از برگزارکننده‌های این گردهمایی کامران علی‌زایی؛ رییس شورای ولایتی هرات را از جمله زورگویان محلی دانسته، گفت: کامران علیزیی به منظور حفظ منافع شخصی خود شماری از بیجا شده‌های داخلی را علیه قوماندان امنیه این ولایت بسیج کرده و اقدام به راه اندازی تجمعات اعتراضی نموده است.

الحبیب تاکید کرد که برای تامین امنیت باید مردم با نیروهای امنیتی همکار باشند، نه با زورگویان محلی.

در همین حال عبدالرحمن مولوی زاده؛ معاون شورای شهر هرات موجودیت زورگویان محلی را در راستای امنیت این ولایت زنگ خطر دانسته، بیان می‌کند که زورگویان محلی در تلاش برپا کردن آشوب و اخلال امنیت هرات هستند.

مولوی‌زاده هشدار می‌دهد که نماینده‌های اقشار مختلف مردم برای مبارزه علیه زورگویی‌ها از نیروهای امنیتی حمایت نموده و در کنار آنان ایستاده‌گی خواهند کرد.

این در حالیست که چندی پیش کامران علیزیی رییس شورای ولایتی هرات در یک تجمع اعتراضی قوماندان امنیه این ولایت را به دست داشتن در واقعات نا امنی و فساد متهم کرده و یک هفته برای حکومت مرکزی مهلت تعیین کرده بود که قوماندان امنیه این ولایت را برکنار کند.

کامران علی‌زایی رییس شورای ولایتی هرات اکنون اظهارات نماینده‌های مردم علیه خودش را نوعی تهمت میداند.

او می‌گوید:”  برکناری قوماندان امنیه خواسته او نیست، بلکه خواسته اصلی مردم هرات می‌باشد. “

علی‌زایی هم هشدار می‌دهد که مردم روز سه‌شنبه به دلیل عدم برکناری قوماندان امنیه تظاهرات ۲۰ هزار نفری را راه‌اندازی خواهند کرد.

اما سلطان داوود سلطان؛ قوماندان امنیه هرات بر ادامه کار و عملی شدن برنامه‌های امنیتی خود تاکید می‌کند.

این در حالی‌ست که اخیر واقعات اختطاف، ترور، قتل و سرقت‌های مسلحانه زنده‌گی روزمره مردم هرات را متاثر کرده  و روند سرمایه‌گذاری را در این ولایت به رکود مواجه نموده است.

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA