ads

مقام‌های امنیتی بلخ، خواستار همکاری مردم شده‌اند

نشست هماهنگی میان نیروهای امنیتی افغان و باشنده‌گان شهر مزارشریف، به روز چهارشنبه، در یکی از تالارهای این شهر راه‌اندازی گردید.

جواد نبی‌زاده
17 میزان 1399
مقام‌های امنیتی بلخ، خواستار همکاری مردم شده‌اند

در این نشست، مقام‌های امنیتی بلخ، از باشنده‌گان شهر مزارشریف خواسته‌اند که برای کاهش جرایم جنایی و دستگیری مجرمان با نیروهای امنیتی افغان همکاری نمایند.
از سویی هم، باشنده‌گان شهر مزارشریف، نیروهای امنیتی افغان را متهم به همکاری با متخلفین نموده و آنان را هم‌دست با مجرمان می‌دانند.
در همین حال داکتر عبدالمعین معین؛ رییس عمومی پولیس مردمی وزارت داخله که در این نشست اشتراک نموده بود، حمایت زورمندان از مجرمین را در این شهر خجالت‌آور بیان نموده‌است.
وی از مردم خواسته است که مبارزه با متخلفین را یک وجیبه‌ی ملی دانسته و در این راست با پولیس همکاری نمایند.
با این حال سید معراج‌الدین سادات؛ قومندان جدید امنیه بلخ، همکاری مردم را در راستای مبارزه با قانون‌شکنی در سطح شهر مهم و ارزنده بیان نموده و از همه می‌خواهد که در راستای کاهش جرایم جنایی با پولیس همکاری کنند.
از سوی دیگر، باشنده‌گان شهر مزارشریف از این وضعیت به ستوه آمده و مسوولان امنیتی بلخ را متهم و هم‌دست با متخلفان می‌دانند.
عبدالمجید و محمد ابراهیم؛ دو تن از باشنده‌گان شهر مزارشریف که در این همایش اشتراک نموده بودند می‌گویند، جوانان به خاطر یک مبایل از سوی دزدان مسلح به قتل رسیده و هیچ‌یک از این قاتلان در زندان نبوده و مجرمان متکرر در داخل شهر آزاد گشت‌وگذار می‌کنند.
دیده می‌شود که در ماه‌های اخیر، وضعیت ولایت بلخ به ویژه داخل شهر مزارشریف خوب نبوده و جرم‌های جنایی در مقایسه با گذشته، به شکل بی‌پیشینه‌یی افزایش یافته‌است.
از این رو وزارت داخله، تغییرات بزرگی را در سطح رهبری مقام‌های امنیتی این ولایت به‌ وجود آورده و از آنان خواسته است که ولایت بلخ را از این حالت بیرون سازند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA