ads

حکومت مجبور به عملی‌سازی تمامی خواست‌های طالبان شده‌است

شماری از آگاهان سیاسی در مورد عدم آغاز مذاکرات میان افغانان می‌گویند، به دلیل سیاست‌های ناکام نماینده‌ی ویژه امریکا برای صلح افغانستان، حکومت مجبور به عملی‌سازی تمامی خواست‌های طالبان شده‌است.

محمد فصیح متوکل
2 سنبله 1399
حکومت مجبور به عملی‌سازی تمامی خواست‌های طالبان شده‌است
عکس از شبکه‌های اجتماعی

کبیر رنجبر؛ آگاه سیاسی می‌گوید، عملی‌شدن این خواسته‌های طالبان، سبب ضعف حکومت افغانستان و پیچیده‌شدن روند صلح شده‌است.
از سویی هم، سید اکبر آغا؛ عضو پیشین گروه طالبان می‌گوید که بی‌اراده‌گی حکومت سبب شده تا آغاز مذاکرت میان افغانان به تاخیر ‌افتد.
به گفته‌ی وی، دو طرف (طالبان و حکومت) باید کنار بیایند و دست سایر جناح‌ها کوتاه شود.
با این حال، زلمی حلیل‌زاد؛ نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نیز در تویتی از طرف‌های دخیل در صلح افغانستان خواسته است تا هرچه‌زودتر زمینه آغاز مذاکرات میان افغانان را فراهم کنند.
در این میان، شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که هیچ بهانه‌یی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی باقی نمانده و باید این مذاکرات آغاز شود.
فریدن خزون؛ سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که هیئت گفت‌وگوکننده‌ی مذاکرات صلح از سوی حکومت آماده شده و پروسه رهایی زندانیان نیز در حال تکمیل‌شدن است و طالبان باید برای مذاکرات آماده شوند.
به گفته‌ی وی، پس از این باید روی تاریخ مشخص مذاکرات میان افغانان بحث صورت گیرد.
به اساس گفته‌های حکومت و طالبان، قرار بود یک هفته پس از فیصله جرگه مشورتی صلح مبنی بر رهایی 400 زندانی طالبان، مذاکرات میان افغانان آغاز شود، اما با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز از آغاز این مذاکرات خبری نیست.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA