ads

وزارت‌های معارف و تحصیلات عالی از طرح آغاز دروس حضوری خبر می‌دهند

وزارت معارف و تحصیلات عالی از طرح آغاز دروس حضوری خبر داده می‌گویند که پس از تکمیل طرح مذکور و اخذ هدایت کمیته اضطراری مبارزه با ویروس کرونا به کابینه‌ی افغانستان پیشنهاد خواهد شد.

بهشته محمدی
10 جوزا 1399
وزارت‌های معارف و تحصیلات عالی از طرح آغاز دروس حضوری خبر می‌دهند
عکس از شبکه‌های اجتماعی

نوریه نزهت؛ سخنگوی وزارت معارف می‌گوید که آنان در حال رای‌زنی با وزارت تحصیلات عالی و کمیته‌ی اضطراری مبارزه با ویروس کرونا، برای آغاز دروس حضوری مکاتب هستند.
به گفته‌ی وی، کار روی طرح تجمعات محدود در مکاتب جریان دارد که براساس آن اوقات درسی به چندین شفت تبدیل خواهد شد.
در همین حال، وزارت تحصیلات عالی نیز از طرح آغاز دروس حضوری در سطح پوهنتون‌ها خبر می‌دهد.
حنیف فرزان؛ معاون سخنگوی این وزارت در صحبت با کلید گفت که این طرح تحت کار می‌باشد و پس از گرفتن هدایت از کمتیه‌ی اضطراری کابل و تصویب کابینه، عملی خواهد شد.
با این حال، کمیته اضطراری مبارزه با ویروس کرونا می‌گوید که این کمیته برای آغاز دروس حضوری در معارف و تحصیلات عالی، روی میکانیزم آغاز و ادامه‌ی دروس در شرایط ناشی از کرونا، کار می‌کند.
ناصر مهری؛ سخنگوی والی کابل در صحبت با کلید گفت که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز آموزشی، برای این‌که ضمن آغاز دروس حضوری، خطرات ابتلا به ویروس کرونا در این مراکز وجود نداشته باشد، روی یک طرح جامع کار جریان دارد.
بیش از دوماه از تعطیل‌شدن مراکز آموزشی در افغانستان می‌گذرد، با آن‌که وزارت و معارف و تحصیلات عالی روند آموزش دروس را از راه دور آغاز کردند، اما به دلیل نبود امکانات این روند به طور همه‌شمول ارایه نشده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA