ads

وزارت خارجه امريكا از بدتر وضعيت حقوق بشر در مصر نگرانی‌كرده است

جان کری، وزیر امور خارجه امریکا از بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در مصر ابراز نگرانی می کند. کری، مخصوصا به آغاز تحقیقات لوی سارنوالی در باره نهادها و سازمان‌های غیر دولتی به خصوص نهادهایی که موارد نقض حقوق بشر و استفاده از شکنجه را ثبت می‌کنند، اشاره کرده است. در خبرنامه ای که از سوی این وزارت در واشنگتن پخش شد، کری گفته چنین تحقیقاتی به دنبال بازداشت و تهدید چهره‌های مخالف دولت، خبرنگاران و فعالان جامعه مدنی صورت گرفته است.

نویسنده: The Killid Group
29 حوت 1394
وزارت خارجه امريكا از بدتر وضعيت حقوق بشر در مصر نگرانی‌كرده است

جان کری، وزیر امور خارجه امریکا از بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در مصر ابراز نگرانی می کند. کری، مخصوصا به آغاز تحقیقات لوی سارنوالی در باره نهادها و سازمان‌های غیر دولتی به خصوص نهادهایی که موارد نقض حقوق بشر و استفاده از شکنجه را ثبت می‌کنند، اشاره کرده است.
در خبرنامه ای که از سوی این وزارت در واشنگتن پخش شد، کری گفته چنین تحقیقاتی به دنبال بازداشت و تهدید چهره‌های مخالف دولت، خبرنگاران و فعالان جامعه مدنی صورت گرفته است.
وی می افزاید: وضع محدودیت‌ منجر به ایجاد امنیت و برقراری ثبات نمی‌شود.
وزیر امور خارجه آمریکا از دولت مصر می خواهد تا با گروه‌های مدنی همکاری کند و محدودیت‌های وضع شده علیه آن ها را کاهش دهد تا بتوانند آزادانه فعالیت کنند.
این در حالیست که دولت مصر اخیرا دستور داد تا مرکز رسیدگی به قربانیان شکنجه بسته شود، مقام‌های مصری دلیل تعطیلی این موسسه را نقض مقررات وزارت می خوانند؛ اما مدیر این موسسه گفته که بستن این نهاد  “انگیزه سیاسی” داشته است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA