ads

کارهایی که انسان‏های شاد هرگز انجام نمی‏دهند

آدم‌های شاد و خوشبخت کارهای زیادی انجام می‌دهند. اگر شما هم می‏خواهید انسان‏های شادی باشید این کارها را انجام دهید. شادی چیزی نیست که به آینده موکولش کنید؛ چیزی است که برای امروزتان طرح‌ریزی می‌کنید.

نویسنده: The Killid Group
27 ثور 1393
کارهایی که انسان‏های شاد هرگز انجام نمی‏دهند

آدم‌های شاد و خوشبخت کارهای زیادی انجام می‌دهند. اگر شما هم می‏خواهید انسان‏های شادی باشید این کارها را انجام دهید. شادی چیزی نیست که به آینده موکولش کنید؛ چیزی است که برای امروزتان طرح‌ریزی می‌کنید.
آدم‌های شاد و خوشبخت کارهای زیادی انجام می‌دهند. آن‏ها زمان زیادی را برای خوش‏بینی، شکرگزاری، تمرین مهربانی، رسیدگی به روابط محبت‌آمیز، متعهد شدن به اهداف پرمفهوم، بهره بردن از لذت‌های کوچک زندگی و امثال آن صرف می‌کنند.

اما هیچ‏وقت:
در کارهای دیگران دخالت نمی‌کنند
فراموش کنید دیگران چه می‌کنند. نگاه نکنید که چه دارند و چه هستند. هیچ کس وضعیت بهتری نسبت به شما ندارد؛ چون کسی نمی‌تواند کاری را به خوبی شما انجام دهد. شما در مسیر خودتان قدم می‌زنید. گاهی اوقات یکی از دلایل این که با ناامنی دست و پنجه نرم می‌کنیم این است که شرایط پشت صحنه خودمان را با شرایط ظاهری دیگران مقایسه می‌کنیم. به جای این که به صدای خودمان گوش دهیم، به صدای دنیا گوش می‌دهیم. پس دست از مقایسه کردن بردارید! به صدای درونی خودتان گوش دهید و فکرتان به کار خودتان باشد.
بهترین آرزوها و بزرگ‏ترین اهداف‏تان را نزدیک به قلب‏تان نگه دارید و هر روز برای آن‏ها وقت بگذارید. از تنها راه رفتن نترسید و از لذت بردن از آن نهراسید. کاری را انجام دهید که می‌دانید برای شما بهتر است؛ چون وقتی با آرامش درونی روی یک کار خوب تمرکز می‌کنید، هیچ چیز نمی‌تواند شما را متزلزل کند.

ارزش خود را در دیگران جستجو نمی‌کنند
وقتی از این که خودتان باشید راضی باشید، بدون این که مقایسه کنید یا برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران رقابت کنید، هر فرد باارزشی به شما احترام خواهد گذاشت، مهم‏تر از همه این که خودتان هم به خودتان احترام خواهید گذاشت.
هیچ‏کس حق قضاوت کردن شما را ندارد. ممکن است مردم داستان‌های شما را شنیده باشند و تصور کنند شما را می‌شناسند، اما هیچ‏وقت نمی‌توانند آنچه بر شما گذشته را احساس کنند. هیچ‏وقت نمی‌توانند خودشان را جای شما بگذارند. پس فراموش کنید دیگران چه فکری می‌کنند یا در مورد شما چه می‌گویند. فقط روی احساسی که خودتان نسبت به خودتان دارید تمرکز کنید و به راه‏تان ادامه دهید.

برای شادی خود به افراد دیگر و اتفاقات خارجی متکی نمی‌شوند
ناراحتی در شکاف بین چیزی که حالا داریم و چیزی که فکر می‌کنیم لازم داریم قرار می‌گیرد. اما حقیقت این است که لازم نیست برای راضی و شاد بودن چیز بیشتری نسبت به آنچه حالا داریم به دست بیاوریم. برای شاد بودن نیاز به اجازه هیچ کس دیگری نداریم. زندگی شما فوق‌العاده است نه به این دلیل که کسی این را می‌گوید، بلکه به این دلیل که چیز تازه‌ای به دست آورده‌اید. به خاطر این که تصمیم گرفته‌اید که این طور باشد. انتخاب همیشه با خودتان است که زندگی کنید و تجربه کنید.
به محض این که آدم‌ها و چیزهای دیگر را برای شادی‌تان مسوول نکنید، احساس شادی بیشتری خواهید کرد. اگر حالا ناراحتید، تقصیر کس دیگری نیست. خودتان باید مسوولیت کامل ناراحتی خود را بر عهده بگیرید و خیلی سریع توانایی برای شادتر شدن را به دست خواهید آورد. دست از آماده کردن موقعیتی که باعث شادی‌تان شود بردارید. فقط کافی است عظمتی که در این لحظه از آن شما شده است را دریافته و شکرگزار آن باشید و خیلی زود موقعیت‌های عالی و مناسب برای‏تان فراهم خواهد شد.

خشم و کینه را در خود نگه نمی‌دارند
کاری کنید که امروز آخرین روزی باشد که اسیر ناراحتی‌های قدیمی هستید. چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است، فقط یک بخشی از کتاب زندگی شما است. فقط کافی است که کتاب را ورق بزنید.
همه ما به خاطر تصامیم خودمان و دیگران صدمه دیده‌ایم و با این که درد و ناراحتی ناشی از این تحربیات کاملاً طبیعی هستند، گاهی اوقات برای مدتی طولانی در شما می‌مانند. احساس خشم و کینه ما را وا می‌دارد که همان درد را دوباره و دوباره برای خودمان تکرار کنیم و فراموش کردن آن برای‏مان سخت شود.

زمانی طولانی را در محافل منفی نمی‌گذرانند
مطمئناً نمی‌توانید برای باقی زندگی‏تان انتخاب‌های مثبت داشته باشید؛ مگر این که در محلی باشید که این انتخاب‌ها را برای‏تان راحت و طبیعی و لذت‌بخش سازد. پس با محدود کردن زمانی که با افراد منفی می‌گذرانید از روح و توانایی‌تان در برابر آلودگی محافظت کنید.
وقتی دیگران از شما می‌خواهند که مثل یک قربانی رفتار کنید، مثلاً وقتی از ناعادلانه بودن دنیا و زندگی شکوه و شکایت می‌کنند و از شما می‌خواهند با آن‏ها هم‌نظر شوید و همدردی کنید، خود را کنار کشیده و از محیط دور شوید. وقتی وارد این بازی منفی‌بافی شوید، همیشه بازنده خواهید بود.

در برابر حقیقت مقاومت نمی‌کنند
وقتی همه زندگی‌مان را به یاد گرفتن دروغ‏گویی سپری کنیم در واقع گودال مرگ برای خودمان می‌کنیم؛ زیرا این دروغ‌ها بالاخره آنقدر در ذهن‏مان قوی می‌شوند که برای دیدن، گفتن و زندگی حقایق‏مان ناتوان می‌شویم. زندگی‌هایی که با دروغ به هم وصل شده است، خیلی زود از هم پاشیده می‌شوند. اگر در برابر حقیقت مقاومت کنید، هر روزتان را با دروغی زندگی خواهید کرد که حقیقت آن هر لحظه افکارتان را در برمی‌گیرد. نمی‌توانید با بی‌صداقتی از شر حقایق خلاص شوید.
پس دربرابر آن مقاومت نکنید، روی آن سرپوش نگذارید، سعی نکنید آن را با فریب پنهان کنید، روح‏تان را براساس چیزی که مورد پسند دیگران است ویرایش نکنید. هیچ توضیحی نداشتن بهتر از یک توضیح نادرست است. قبول کردن حقیقت شجاعت و قدرت می‌خواهد اما تنها راه برای داشتن یک زندگی صادقانه و حقیقی است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA