ads

افزایش در آمد گمرکی بندر اقینه

مسوولان بندر تجارتی اقینه می‌گویند که در آمد این گمرک در هفت ماه گذشته 21 درصد افزایش یافته است. به گفته آنان، در آمد این گمرک در نیمه اول سال ۱۳۹۲ بالغ به دو میلیارد و ۸۷۵ میلیون و ۵۷۱ افغانی بوده که به تناسب طرخ پیش بینی شده عواید، مبلغ ۵۰۶ میلیون افغانی افزایش داشته و ۲۱ درصد افزایش را نشان میدهد.

نویسنده: The Killid Group
13 اسد 1392
افزایش در آمد گمرکی بندر اقینه

مسوولان بندر تجارتی اقینه می‌گویند که در آمد این گمرک در هفت ماه گذشته 21 درصد افزایش یافته است.

به گفته آنان، در آمد این گمرک در نیمه اول سال ۱۳۹۲ بالغ به دو میلیارد و ۸۷۵ میلیون و ۵۷۱ افغانی بوده که به تناسب طرخ پیش بینی شده عواید، مبلغ ۵۰۶ میلیون افغانی افزایش داشته و ۲۱ درصد افزایش را نشان میدهد.

 

با این حال مسوولان اتاق تجارت و صنایع ولایت بلخ می‌گویند، عملی نشدن قانون مالیات به گونه یک‌سان در تمام گمرک‌ها، فساد اداری، افزایش تعرفه‌های گمرکی و عدم پشتیبانی حکومت از تاجران سبب شده تا واردات اموال تجارتی از بندر حیرتان کاهش یابد.

آرش یونسی؛ رییس اتاق تجارت و صنایع ولایت بلخ می‌گوید، که حکومت آن‌ها را پشتیبانی نمی‌کند و از همین رو فساد و رشوه ستانی در گمرکات کشور افزایش یافته است.

وی می‌گوید، قانون مالیات به گونه یکسان در تمام گمرک های کشور تطبیق نمی‌شود و این موضوع سبب شده تا تاجران از بنادری که قانون  تطبیق نمی‌شود کالای شان را وارد کنند.

قاضی نجیب الله؛ رییس شهرک بندری حیرتان در ولایت بلخ دلیل بلند رفتن عواید گمرک اقینه را فرار از عواید گمرکی، بی‌‎بندو باری‌های مسوولان این گمرک در  قبال وظایف شان، بلند بودن تناژ، خلاف معیارهای تصویب شده عنوان می‌کند.

وی می‌گوید، که در بندر حیرتان هیچ تاجر نمی‌تواند که خلاف معیارهای تصویب شده اموال خویش را انتقال دهد و به همین دلیل عواید این گذرگاه‌های اقتصادی کاهش یافته است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA