ads

اختصاص بودجه برای بورسیه محصلان افغان از سوی هند

دولت هندوستان بودجه جدیدی برای بورسیه تحصیلی محصلان افغان در این کشور برای یک دوره نه ساله تصویب کرده است. به گزارش خبرگزاری پژواک،  اداره آموزش هندوستان با نشر اطلاعیه ای اعلام کرده است که این بودجه که بیشتر از ۴۹۲.۵۵ کرور روپیه هندی، معادل ٩١.۵میلیون دالر می شود برای ٦٧٥ محصل طی سال تحصیلی ٢٠١٣- ٢٠١٢ تا سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ می باشد.  

نویسنده: The Killid Group
1 دلو 1391
اختصاص بودجه برای بورسیه محصلان افغان از سوی هند

 

دولت هندوستان بودجه جدیدی برای بورسیه تحصیلی محصلان افغان در این کشور برای یک دوره نه ساله تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری پژواک،  اداره آموزش هندوستان با نشر اطلاعیه ای اعلام کرده است که این بودجه که بیشتر از ۴۹۲.۵۵ کرور روپیه هندی، معادل ٩١.۵میلیون دالر می شود برای ٦٧٥ محصل طی سال تحصیلی ٢٠١٣- ٢٠١٢ تا سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ می باشد.

گفته شده است که بورسیه تحصیلی به محصلان افغان درپوهنتون های مختلف هندوستان، تاثیر چشمگیری بر روند توسعه منابع انسانی در افغانستان داشته باشد.

افزایش بودجه برای محصلان افغان در سفر دو سال پیش مان موهان سنیگ، صدر اعظم هندوستان به کابل اعلام شده بود.

این بورسیه ها از سوی شورای روابط فرهنگی هندوستان(ICCR) در نظر گرفته می شود اما هزینه آن از منبع بودجه های برنامه ریزی نشده وزارت امورخارجه هندوستان، زیر عنوان”کمک به افغانستان” پرداخت می گردد.

عبدالعظیم نوربخش، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی کشور ضمن استقبال از این تصمیم دولت هندوستان به پژواک گفته است که این کشور پذیرای بیشترین شمار محصلان افغان در جهان است.

به گفته نوربخش، در حال حاضر نزدیک به ده هزار شهروند کشور در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در کشورهای مختلف جهان مصروف تحصیل هستند که حدود ۵ هزار تن از انان در هندوستان می باشند.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA