ads

تولید اورانیوم غنی شده در ایران آغاز شد

رسانه های ایران گزارش دادند ایران امروز (سه شنبه) تولید اورانیوم غنی شده به میزان ۲۰ درصد را در حضور بازرسان آژانس آغاز کرده است.

کلید * بیست و یکم دلو 1388

رسانه های ایران گزارش دادند ایران امروز (سه شنبه) تولید اورانیوم غنی شده به میزان ۲۰ درصد را در حضور بازرسان آژانس آغاز کرده است.

پس از آنکه تهران از تصمیم خود مبنی بر تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد خبر داد، آمریکا و فرانسه روز دوشنبه اعلام کردند برای وضع تحریم های “شدید” علیه ایران  تلاش خواهند کرد.

کشورهای غربی ایران را متهم می کنند که در پی ساخت سلاح های اتمی است اما ایران می گوید برنامه هسته ایش صرفا اهداف صلح آمیز دارد.

با این حال وزارت دفاع آمریکا می گوید واشنگتن خواستار تصویب قطعنامه تحریمی علیه ایران ظرف چند هفته است.

یکی از مسئولان پنتاگون گفته است، رابرت گیتسکه در روزهای گذشته با رهبران ترکیه، ایتالیا و فرانسه دیدار کرده، بر این باور است قطعنامه سازمان ملل علیه ایران ظرف چند هفته و نه چند ماه تصویب خواهد شد.

آقای گیتس همچنین در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز که متن آن پیشاپیش منتشر شده درباره مخالفت روسیه و چین با تحریم ها گفته است با توجه به اینکه در گذشته نیز چند قطعنامه در شورای امنیت علیه تهران تصویب شده، این بار نیز او خوشبین است.

در پی اعلام تصمیم ایران مبنی بر تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد برخی از کشورهای غربی خواستار افزایش تحریم ها علیه این کشور شدند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید

به اشتراک بگزارید

طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA