ads

نی خواستار عذر‌خواهی رییس جمهور،از رسانه‌ها و خانواده‌ی مطبوعات افغانستان شد

نی یا  نهاد حمایت  کننده از رسانه های آزاد افغانستان از رییس جمهور غنی بابت  اظهارات اخیر  اش خواسته است تا از مسؤلان و کارکنان تلویزیون‌ها و خانوادۀ مطبوعات کشور عذر خواهی کند. رییس جمهور غنی اخیراٌ در یک نشست رسمی خطاب به نیروهای امنیتی افغان  گفته که  “تلویزیون ها را یک طرف بمانید،بگذارید از […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
12 قوس 1395
نی خواستار عذر‌خواهی رییس جمهور،از رسانه‌ها و خانواده‌ی مطبوعات افغانستان شد

نی یا  نهاد حمایت  کننده از رسانه های آزاد افغانستان از رییس جمهور غنی بابت  اظهارات اخیر  اش خواسته است تا از مسؤلان و کارکنان تلویزیون‌ها و خانوادۀ مطبوعات کشور عذر خواهی کند.
رییس جمهور غنی اخیراٌ در یک نشست رسمی خطاب به نیروهای امنیتی افغان  گفته که  “تلویزیون ها را یک طرف بمانید،بگذارید از آنها ” باد ” برآید از شما بم می برآید” .
در یک  خبرنامه  که از سوی نهاد نی منتشر شد امده است که این  نهاد این اظهارت رییس جمهور را  اهانت به تلویزیون‌های افغانستان و کارمندان رسانه‌ای در کشور می داند .
خبرنامه  نگاشته که رسانه‌های افغانستان مانند اردوی ملی  در سنگرهای داغ مبارزه با تروریزم می جنگند و در این راستا قربانی‌های زیادی را در یک و نیم دهۀ گذشته متحمل شده اند که  نادیده گرفتن قربانی‌های کارکنان تلویزیون‌ها و رسانه‌های افغانستان از سوی حکومت به ویژه از سوی رئیس جمهور مایۀ تأسف است.
این در حالیست  که  رییس جمهور غنی هموار بر حمایت از رسانه های افغانستان تاکید کرده است. چندی پیش ریاست  جمهوری با برگزرای نشستی از تمامی مسوولان  دولتی خواست تا اطلاعات و معلومات را در اختیار رسانه‌ها  قرار دهند.سخنگوی رییس جمهور در این  نشست از خبرنگاران نیز خواست تا در صورت  روبرو شدن با برخورد زشت  مقام‌های دولتی و  قرار ندادن اطلاعات از سوی آنان ، این موضوع را به ریاست  جمهوری گزارش دهند.گفتنیست  که در پانزده سال اخیر رشد رسانه ها و آزادی‌بیان در افغانستان ،به عنوان بزرگترین دست آورد حکومت پنداشته می شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA