ads

نخستين نشست بين المللی گروه به اضافه هفت امروز در كابل برگزار شد

کابل، امروز میزبان نشست بین المللی به اضافه هفت است که در آن روی مسایل سیاسی، اقتصادی و امنیتی گفتگو صورت می گیرد. این نخستین بار است که وزرای گروه به اضافه هفت  (g7+) در کابل گرد هم می آیند، این گروه در سال 2010 از سوی هشت کشور به شمول افغانستان در تیمور شرقی ایجاد شد؛ اما در حال حاضر 20 کشور جهان عضویت این گروه را دارند.

نویسنده: The Killid Group
4 حمل 1395
نخستين نشست بين المللی گروه به اضافه هفت امروز در كابل برگزار شد

کابل، امروز میزبان نشست بین المللی به اضافه هفت است که در آن روی مسایل سیاسی، اقتصادی و امنیتی گفتگو صورت می گیرد.
این نخستین بار است که وزرای گروه به اضافه هفت  (g7+) در کابل گرد هم می آیند، این گروه در سال 2010 از سوی هشت کشور به شمول افغانستان در تیمور شرقی ایجاد شد؛ اما در حال حاضر 20 کشور جهان عضویت این گروه را دارند.
وزارت امور خارجه کشور می گوید: این نشست دو روزه، به هدف تنظیم بهتر و تقویت روابط کشورهای کمک کننده و کمک گیرنده برگزار می شود، به گفته ی این وزارت، در این نشست پیشرفت های بدست آمده و نیز چالش های موجود میان ۲۰ کشور فقیر جهان که با بحران روبرو اند مورد بررسی قرار خواهدا داد.
از سوی هم، اجمل عبدالرحیم زی ،سخنگوی وزارت مالیه، می گويد که در این نشست بر علاوه وزرای کشورهای عضو “گروه به اضافه هفت”، نماینده گان کشورهای کمک کننده، سفیران، اعضای شبکه های حل بحران ها و نماینده گان جامعه مدنی شرکت خواهند کرد.
گفتنيست کشورهای افغانستان، بروندی، چاد، کنگو، هاییتی، لیبی، سومالی و سودان جنوبی اعضای این گروه هستند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA