ads

نبیل: تعویق انتخابات خط سرخ ما نیست

رحمت الله نبیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری با ارجحیت قایل شدن صلح نسبت به انتخابات می گوید که هیچ فردی در افغانستان نیست که صلح نخواهد؛ اما باید قیمت صلح واضح شود.

نویسنده: Abdul Malik Atash
7 سنبله 1398
نبیل: تعویق انتخابات خط سرخ ما نیست

رحمت الله نبیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری با ارجحیت قایل شدن صلح نسبت به انتخابات می گوید که  هیچ فردی در افغانستان نیست که صلح نخواهد؛ اما باید قیمت صلح واضح شود.

رحمت الله نبیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز (پنجشنبه، 7 سنبله) در گردهمایی مبارزات انتخاباتی خود در ولایت میدان وردک گفت که تعویق انتخابات خط سرخ ما نیست  و اگر صلح می آید باید پس از آن انتخابات برگزار شود.

آقای نبیل با ستایش از برنامه مصالحه ملی داکتر نجیب الله رئیس جمهوری اسبق کشور افزود:« بهترین طرح صلح، طرح مصالحه ملی داکتر نجیب الله بود که او حاضر بود بخاطر صلح از چوکی خود بگذرد؛ اما حالا آواز قربانی نمودن چوکی برای صلح شنیده نمی شود.»

این نامزد انتخاباتی هم چنان ابراز داشت که مردم افغانستان صلحی را نمی خواهدکه مقطعی باشد و طی یک هفته بیرق دوباره تبدیل شود.

آقای نبیل با انتقاد از شریک نساختن جزئیات گفتگو های صلح با مردم افغانستان، علاوه نمود:« صلح می خواهیم و مشتاق آمدن صلح در کشور هستیم؛ اما هر صلحی که از طریق پاکستان بیاید صلح نیست، غلامی است.»

این در حالی است که داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور  و یکی دیگر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز روز گذشته ابراز داشت اگر یک روز قبل از انتخابات نیز زمینه تامین صلح در کشور مساعد شود، او آماده است تا از انتخابات بگذرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA