ads

فروپاشی دولت هالند بر ماموریت ناتو تاثیر گذار نیست

کلید * دوم حوت 1388پس از فروپاشی دولت ائتلافی هالند به دنبال بروز اختلاف میان دو حزب اصلی شرکت کننده در این ائتلاف بر سر تمدید حضور نظامی در افغانستان نگرانی های فراوانی در مورد تاثیر این موضوع بر حضور نیروهای سایر کشورهای عضو ناتو در افغانستان به وجود آمده است.این درحالیستکه ماموریت دو هزار […]

نویسنده: The Killid Group
2 حوت 1388
فروپاشی دولت هالند بر ماموریت ناتو تاثیر گذار نیست

کلید * دوم حوت 1388

پس از فروپاشی دولت ائتلافی هالند به دنبال بروز اختلاف میان دو حزب اصلی شرکت کننده در این ائتلاف بر سر تمدید حضور نظامی در افغانستان نگرانی های فراوانی در مورد تاثیر این موضوع بر حضور نیروهای سایر کشورهای عضو ناتو در افغانستان به وجود آمده است.

این درحالیستکه ماموریت دو هزار نظامی هالندی در افغانستان در ماه اگست آینده به پایان می رسد.

پارلمان هالند سال گذشته رای به پایان قطعی حضور نظامی این کشور در ماه اگست 2010 داد، اما این رای هنوز به تایید “یان پیتر بالکننده”  صدراعظم دولت دموکرات مسیحی نرسیده است.

با این حال ناتو به افغانستان اطمینان داده که فروپاشی دولت هالند و آینده نامعلوم نظامیان این کشور خللی در حضور و حمایت های این سازمان در افغانستان به میان نخواهد آورد.

پیش از این اسدالله حمدان والی ارزگان گفته بود، خروج نیروهای هالندی به صلح و سازندگی در افغانستان لطمه خواهد زد.

به گفته وي این نیروها نقش مهمی در ساخت راه ها، آموزش پولیس افغانستان و تامین امنیت اين ولايت ایفا می کنند.

نیروهای هالندی از سال 2006 در افغانستان به ویژه ولایت ارزگان مستقر هستند و تاکنون 21 سرباز خودرا در خشونت های گوناگون در کشور از دست داده اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید

به اشتراک بگزارید

طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA