ads

فراخوان کمک ۴۳۰ میلیون دالری برای کمک به آسیب‌دید‌گان در افغانستان

حکومت افغانستان و دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) برای کمک‌های بشردوستانه به کشور، 430 میلیون دالر فراخوان کمک داد.

نویسنده: abdali
25 جدی 1396
فراخوان کمک ۴۳۰ میلیون دالری برای کمک به آسیب‌دید‌گان در افغانستان

حکومت افغانستان و دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) برای کمک‌های بشردوستانه به کشور، 430 میلیون دالر فراخوان کمک داد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان روز دوشنبه در مراسم فراخوان این کمک گفت، به همکاری دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد، برای سال 2018 میلادی 430 میلیون دالر برای رسیدگی به 2.8  میلیون افغان نیازمند، فراخوان کمک داده شده است.

به گفته رئیس اجرائیه، هنوزهم کشور در حال جنگ قرار دارد؛ تنها در سال پار ۴۰۰ هزار نفر بیجا شده و ۷۰۰ هزار تن دیگر از کشورهای خارجی به کشور برگشته‌اند. جنگ، ناامنی، بیکاری و فقر وضعیت بشری خاص را در کشور به‌وجود آورده است.

به گفته وی، حکومت افغانستان به قوانین و اصول حقوق بشری پابند است و جنگ، بیکاری، فقر و حوادث طبیعی در افغانستان سبب شده است که این کمک را فراخوان بدهد.

عبدالله گفت که در نتیجۀ کمک‌های بشری در افغانستان، از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری شده است و بدون این کمک‌ها شاید جان هزاران انسان در کشور به خطر جدی مواجه می‌گردید.

عبدالله اضافه کرد: انتظار داریم که کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به کمک‌های بشردوستانۀ شان ادامه دهند؛ زیرا هرگونه تنقیص در این زمینه روی زندگی و آیندۀ آسیب‌دیده‌گان تاثیرات منفی خواهند گذاشت.

در همین حال، سنورگرین رییس بخش انکشافی و هماهنگی کمیته سویدن در افغانستان گفت که دولت سویدن به عنوان یک کمک‌کنندۀ بزرگِ افغانستان به کمک‌ها‌یش در امور بشری ادامه می‌هد.

خانم سنورگرین تأکید کرد که باید کمک‌های بشری بر اساس ضرورت و اولویت‌ها به نیازمندان و آسیب‌دیده‌گان توزیع شود. او گفت که ۸.۷ میلیون انسان در افغانستان به کمک‌های فوری نیازمندند.

همچنان، پلواشه حسن، مسوول اجرایی موسسۀ اکبر، از حکومت خواست که زمینه و سهولت‌های لازم را برای دسترسی آسیب‌دیده‌گان به کمک‌های بشری فراهم نماید. خانم حسن افزود که ۳.۳ میلیون نیازمند کمک بشردوستانه‌اند و ۳.۵ میلیون طفل از کمک محروم‌ می‌باشند.

تابی لانزر مسوول امور بشری ملل متحد در افغانستان گفت که این سازمان استراتژی جدیدی را با همکاری ۱۵۰ موسسه خارجی و مسوولان دولت افغانستان برای تنظیم و هماهنگی کمک‌های بشری تدوین شده است.

آقای لانزر از مخالفان مسلح خواست که اجاز دهند کمک‌های بشری به نیازمندان در مناطق دوردست برسد.

قرار است که این کمک‌های بشری جامعۀ جهانی از 2018 تا 2021 میلادی صورت گیرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA