ads

طالبان: ما در صدد انحصار قدرت نیستیم

گروه طالبان گفته است که آنان در صدد انحصار قدرت در حکومت افغانستان نیستند؛ بلکه در جستجوی راه های موافقه و همزیستی با قانون اساسی این کشور اند. طالبان با تایید کوشش های هیات امریکایی برای حل معضله جنگ در افغانستان گفته اند که آنان در صدد راه های مسالمت آمیز و آشتی جویانه در […]

نویسنده: Abdul Malik Atash
11 دلو 1397
طالبان: ما در صدد انحصار قدرت نیستیم
In this picture take on Friday, May 27, 2016, members of a breakaway faction of the Taliban fighters walk during a gathering in Shindand district of Herat province, Afghanistan. A senior leader of a breakaway faction of the Taliban faction says they support peace talks to end Afghanistan’s 40 years of conflict. Mullah Abdul Manan Niazi says they have no faith in either the Kabul government or the current four-country peace talks process. (AP Photos/Allauddin Khan)

گروه طالبان گفته است که آنان در صدد انحصار قدرت در حکومت افغانستان نیستند؛ بلکه در جستجوی راه های موافقه و همزیستی با قانون اساسی این کشور اند.
طالبان با تایید کوشش های هیات امریکایی برای حل معضله جنگ در افغانستان گفته اند که آنان در صدد راه های مسالمت آمیز و آشتی جویانه در روند مذاکرات صلح با حکومت افغانستان اند.
سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته است که اعضای این گروه می خواهد در کنارهموطنان شان زندگی کنند.
او تاکید کرده است که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، افغان ها باید گذشته را فراموش کنند و زندگی برادرانه را در کنار هم شروع نمایند و این گروه در صدد انحصار قدرت در این کشور نیستیم.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر هم چنان تایید کرده است که دور بعدی مذاکرات این گروه با امریکا در 25 فبروری برگزار خواهد شد.
این در حالیست که زلمی خلیلزاد نماینده خاص ایالات متحده در امور صلح افغانستان، در جریان هفته جاری در دیدار با مقامات افغان از پیشرفت گفتگوها میان دو طرف خبر داد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA