ads

خواست سازمان ملل از جامعه جهانی مبنی بر حمایت حکومت افغانستان

تدامیچی یا ماماتو نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان، گزارش به روز گذشته ساعت 3:00 بعد از ظهر به وقت نیویارک گزارش خود را در مورد اوضاع جاری در افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل ارایه کرد.

نویسنده: Abdul Malik Atash
30 جوزا 1398
خواست سازمان ملل از جامعه جهانی مبنی بر حمایت حکومت افغانستان

تدامیچی یا ماماتو نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان، روز گذشته ساعت 3:00 بعد از ظهر به وقت نیویارک گزارش خود را در مورد اوضاع جاری در افغانستان به  شورای امنیت سازمان ملل ارایه کرد.

یاماماتو در این گزارش خود به حمایت جامعه جهانی از افغانستان تاکید نموده و افزود که افغان ها حدود 6 هفته قبل جرگه مشورتی صلح را دایر نمودند و اکنون در نقاط مختلف این کشور گردهمایی های صلح خواهی به راه انداخته می شود

یاماماتو هم چنان گفته است که سال گذشته سه روز آتش بس در افغانستان چهره دیگر از زندگی صلح آمیز را به مردم این کشور به نمایش گذاشت و این آتش بس امیدواری ها را برای تامین یک صلح پایدار بیشتر نمود.

وی هم چنان علاوه نمود:” افغانستان تا رسیدن به صلح یک راه طولانی را در پیش دارد، اما  سازمان ملل با همکاری خود افغان ها به تلاش‌های مشترک ادامه خواهند داد.”

یاماماتو هم چنان از گفتگوهای مستقیم ایالات متحده امریکا با طالبان ابراز خوشبینی نموده و افزود:” از مذاکرات هیات امریکایی با گروه طالبان در سطح بین المللی خوشبینی وجود دارد و افغانستان با متحدانش بطور خاص جرمنی و قطر برای گفتگوهای بین الافغانی آماده می‌شوند.”

از سوی هم عادله راز نماینده افغانستان در سازمان ملل، گفت که حکومت افغانستان به این باور است که در مذاکرات صلح تمام افغان ها باید سهیم باشند؛ اما گروه طالبان تا کنون در قبال این روند از خود تعهد نشان نداده اند.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان قرار است در ماه جاری میلادی برای هفتمین بار با نمایندگان گروه طالبان در قطر گفتگو نماید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA