ads

تا پنج سال آينده توليد زعفران افغانستان 4 برابر افزايش خواهد يافت

تا پنج سال آینده تولیدات زعفران افغانستان از 3.5 تن به 14 تن افزایش خواهد یافت که عاید آن در آینده‌ها از 4.5 ملیون به 200 ملیون دالر افزایش خواهد يافت.

نویسنده: The Killid Group
24 جوزا 1395
تا پنج سال آينده توليد زعفران افغانستان 4 برابر افزايش خواهد يافت

تا پنج سال آینده تولیدات زعفران افغانستان از 3.5 تن به 14 تن افزایش خواهد یافت که عاید آن در آینده‌ها از 4.5 ملیون به 200 ملیون دالر افزایش خواهد يافت. تا پنج سال آینده تولیدات زعفران افغانستان از 3.5 تن به 14 تن افزایش خواهد یافت که عاید آن در آینده‌ها از 4.5 ملیون به 200 ملیون دالر افزایش خواهد يافت.
این مطلب را اسدالله ضمیر، وزیر زراعت و مالداری در جلسه شورای عالی اقتصادی که به ریاست محمد اشرف غنی دایر شده بود، بیان داشته است.
در خبرنامه‌ای ارگ ریاست جمهوری آمده كه در این نشست در مورد افزایش تولید زعفران افغانستان گفتگو شده و طرح ملی پنج سالۀ انکشاف تولید پایدار زعفران از سوی وزیر زراعت ارايه گردید.
در همین حال، ريیس جمهور غنی، در این نشست گفته كه باید يك کمیتۀ ایجاد شود تا روی تولید، پروسس، ترویج و بازاریابی زعفران افغانستان به گونۀ همه جانبه کار نماید.
ريیس جمهور تاکید کرده كه جهت بازاریابی زعفران باید طرح واضح تبلیغاتی آماده شود. در خبرنامه به نقل از رییس جمهور نگاشته شده كه در حال حاضر کشور های امارات متحدۀ عربی و چین علاقمند اند که به زعفران افغانستان در آن کشورهای شان بازار ایجاد کنند.
این در حالیست که زعفران افغانستان در جهان به نسبت کیفیت عالی از ارزش خاصی برخوردار است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA