ads

تاکید حامد کرزی بر اجرای به موقع پروسهء انتقال

رئیس جمهور کرزی، روزیکشنبه در جلسهء شورای امنیت ملی که به ریاست وی تدوير گردید،  بر آغاز پروسهء انتقال امنیت در زمان تعیین شده تاکید کرد.

نویسنده: The Killid Group
30 جوزا 1390
تاکید حامد کرزی بر اجرای به موقع پروسهء انتقال

رئیس جمهور کرزی، روزیکشنبه در جلسهء شورای امنیت ملی که به ریاست وی تدوير گردید،  بر آغاز پروسهء انتقال امنیت در زمان تعیین شده تاکید کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با انتشار این خبر گزارش داده است که در این جلسه که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، داکتر اشرف غنی احمدزی رئیس کمیسیون انتقال امنیت و والی های ولایات کابل، هرات، بلخ، هلمند، لغمان، بامیان و پنجشیر در مورد تمهیدات و آماده گی ها برای انتقال مسئولیت های امنیتی معلومات دادند.

در این جلسه همچنان تاکید شد که پروسهء انتقال برگشت ناپذیر بوده و در زمان تعیین شده آغاز و با جدیت عملی گردد.

دفتر مطبوعاتی رياست جمهورى، در خبرنامهء دیگری گزارش داده است که حامد کرزی در دیدار با وزیر انکشاف و همکاری های اقتصادی آلمان، بر ادامهء همکاری آلمان به افغانستان و توجه این کشور به سرمایه گذاری در افغانستان تاکید کرد.

در این دیدار که در ارگ ریاست جمهوری انجام شد، روی چگونگی کمک های اتحادیهء اروپا به افغانستان نیز بحث شد.

بر اساس این گزارش، در اين ديدار “دیرک نایبل” وزير انکشاف و همکاری های اقتصادی آلمان گفت که اتحادیهء اروپا تاکنون بیشتر از دو میلیارد دالر به منظور بازسازی و نوسازی افغانستان مساعدت کرده و همچنان به ادامهء کمک هایش متعهد می باشد.

در خبرنامه علاوه شده که در جريان اين ملاقات، رئیس جمهور پیشنهاد کرد که قبل از برگزاری کنفرانس بن، یک کنفرانس اختصاصی برای سرمایه گذاری در افغا نستان، نیز درآلمان برگزار گردد که این پیشنهاد از سوی وزیر انکشاف آلمان پذیرفته شد.

بر اساس یک خبر دیگر، رئیس جمهور کرزی از ايران نیز خواسته است که به کمک هايش در افغانستان ادامه دهد.

در خبر دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آمده است که اين تقاضا ازسوى رئيس جمهور، در دیدار احمد وحيدى وزيردفاع ايران با وی صورت گرفته است.

در اين ملاقات رئیس جمهور با وزیر دفاع ایران، در رابطه به همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف، بحث و گفتگو کرده اند.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA