ads

گزارش تحقیقی کلید گروپ سبب وارد شدن اصلاحات هشتاد درصدی در معارف هرات شده است

مسولان ریاست معارف ولایت هرات میگویند در پی نشر گزارش تحقیقی موجودیت معلمین و مکاتب خیالی از سوی کلید گروپ و دیگر رسانه های محلی و بین المللی هشتاد درصد مشکلات موجود در این عرصه مرفوع شده است.

نویسنده: The Killid Group
19 ثور 1395
گزارش تحقیقی کلید گروپ سبب وارد شدن اصلاحات هشتاد درصدی در معارف هرات شده است

مسولان ریاست معارف ولایت هرات میگویند در پی نشر گزارش تحقیقی موجودیت معلمین و مکاتب خیالی از سوی کلید گروپ و دیگر رسانه های محلی و بین المللی هشتاد درصد مشکلات موجود در این عرصه مرفوع شده است.عبدالرزاق احمدی رئیس معارف ولایت هرات میگوید با نشر این گزارش و تلاش مسئولان این اداره از حیف و میل میلیونها افغانی وزارت معارف کشور در ولایت هرات جلوگیری گردید و چندین تن از کسانی که در این فساد دست داشتند به ادارات عدلی و قضایی معرفی گردیدند.
وی افزود با آمدن هیات های مختلف از مرکز کشور در حال حاضر 80 فیصد وضعیت نابسامان گذشته تحت کنترول در امده و این روند به منظور ریشه کن ساختن فساد در بخشهای مختلف اداره معارف هرات جریان دارد.
کلید گروپ در غرب افغانستان 5 ماه پیش گزارش تحقیقی پیرامون موجودیت بیش از 300 معلم خیالی و اختلاس میلیونها افغانی در بخشهای مختلف این ریاست تهیه نمود که این گزارش بازتاب ملی و بین المللی داشت.
یافته های این گزارش روشن ساخت که عدم امنیت،دخالت های بیجای شماری از بزرگان قومی در امور معارف،عدم موجودیت اسناد اداری در اداره های معارف برخی از ولسوالی ها،عدم گزارش دهی بین کارمندان اداری و تدریسی،عدم موجودیت سیستم پلان گذاری،استخدام معلمین کم سواد،خالی بودن بست ها،کتمان حقایق توسط مسوولین برخی مکتبها و عدم مساعد بودن زمینهء نظارت و کنترل از عوامل فراهم شدن زمینهء فساد اداری در معارف هرات بوده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA