ads

گروه طالبان می‌خواهد به طور مستقیم با امریکا مذاکره کند

ملا هبت‎الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان، در یک پیام هفت صفحه‎ای به مناسب عید سعید قربان، دولت امریکا را برای انجام مذاکرات مستقیم با این گروه دعوت کرده است.

نویسنده: asir
27 اسد 1397
گروه طالبان می‌خواهد به طور مستقیم با امریکا مذاکره کند

ملا هبت‎الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان، در یک پیام هفت صفحه‎ای به مناسب عید سعید قربان، دولت امریکا را برای انجام مذاکرات مستقیم با این گروه دعوت کرده است.
هبت‎الله گفته است از آنجایی که جنگ جاری در افغانستان “زاده اشغال” است، گروه طالبان برای پایان دادن به این جنگ، بر انجام مذاکرات مستقیم با جانب امریکا اصرار داد.
در این پیام ادعا شده است که امریکایی‎ها پیش از این به جای انجام مذاکرات سازنده، “طرحی را پیشنهاد کرده‎اند که نه منطقی است و نه امکان عملی شدن دارد.”
ملا هبت‎الله درباره این طرح روشنی نداده است و صرفاً گفته است که این طرح امریکا باعث “تداوم جنگ و ناکامی امریکا در این جنگ شده است.”
احتمالاً هدف رهبر گروه طالبان از اشاره به این طرح، همان استراتیژی نظامی حکومت دونالد ترامپ در قبال افغانستان است که بر سرکوب بیشتر این گروه تأکید دارد.
با این حال، ملا هبت‎الله گفته است که اگر امریکا با “قبول واقعیت‎های افغانستان” برای انجام مذاکرات مستقیم با “امارت اسلامی” آماده شود، این کار از دید آن‎ها یک گام معقول به حساب می‎آید.
وی همزمان تأکید کرده است که صلح در افغانستان در سایه “اشغال” به دست نخواهد آمد و برای پایان جنگ تنها یک راه موجود است و آن پایان “اشغال” افغانستان است.
رهبر گروه طالبان درباره آمادگی این گروه برای انجام مذاکره با دولت افغانستان چیزی نگفته است.
ملا هبت‎الله همچنان به موضوع آتش‎بس گروه طالبان با دولت در ایام عید قربان نیز اشاره‎ای نکرده است.
اما پیش از این ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده بود که به مناسبت عید قربان در حال برنامه‎ریزی برای وضع آتش‎بس طولانی‎مدت میان دولت و گروه طالبان است.
ملا هبت‎الله در بخشی از پیام عیدی خود با فتواهای عالمان دین اسلام در نشست‎های کابل، اندونیزیا و عربستان سعودی نیز مخالفت کرده است.
او گفته است که این فتواها به دستور امریکا و از سوی “عالمان درباری” صادر شده است و اعتبار شرعی ندارد.
صدها عالم دین در این نشست‎ها، جنگ جاری در افغانستان را ناروا، حرام و براردرکشی توصیف کرده بودند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA