ads

مقام‎های عالی‎رتبه‎ی زن از نقش زنان در دولت راضی هستند

مقام‎های عالی‎رتبه‎ی زن در حکومت وحدت ملی از نقش و میزان حضور زنان در رده‎های رهبری و تصمیم‎گیری در نهادهای دولتی ابراز رضایت کردند. مقام‎های عالی‎رتبه‎ی زن که در نشستی درباره‎ی افزایش حضور زنان، مشکلات و چالش‎های آن‎ها در قصر سپیدار گردهم آمده بودند، اعلام داشتند که حکومت وحدت ملی توجه ویژه‎ای نسبت به نقش […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
28 دلو 1395
مقام‎های عالی‎رتبه‎ی زن از نقش زنان در دولت راضی هستند

مقام‎های عالی‎رتبه‎ی زن در حکومت وحدت ملی از نقش و میزان حضور زنان در رده‎های رهبری و تصمیم‎گیری در نهادهای دولتی ابراز رضایت کردند.
مقام‎های عالی‎رتبه‎ی زن که در نشستی درباره‎ی افزایش حضور زنان، مشکلات و چالش‎های آن‎ها در قصر سپیدار گردهم آمده بودند، اعلام داشتند که حکومت وحدت ملی توجه ویژه‎ای نسبت به نقش و حضور زنان در نهادهای دولتی داشته است.
این اولین نشست مقام‎های عالی‎رتبه‎ی زن دست‎کم در پانزده سال گذشته در کشور است که روز چهارشنبه به ابتکار ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی در کابل برگزار شده بود.
دلبر نظری، وزیر امور زنان، با بیان این که حضور زنان در سطوح رهبری و تصمیم‎گیری نهادهای دولتی قابل توجه بوده است، افزوده که 165 فرمان، حکم و مصوبه از سوی ریاست جمهوری و شورای وزیران در خصوص توجه و حمایت از زنان در دوره‎ی حکومت وحدت ملی صادر شده است.
خانم نظری همچنان در این نشست گفته که پلان استراتیژیک پنج‎ساله‎ی این وزارت در حالی نهایی شدن است.
فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی، نیز گفته که نقش زنان در عرصه‎های تحصیلی و سیاسی در دوره‎ی حکومت وحدت ملی مؤثر بوده است.
به گفته‎ی وی، زنان هم اکنون در ریاست‎های پوهنتون‎ها، پوهنزی‎ها، معاونیت ریاست‎ها، آمریت‎های دیپارتمنت و جندر پوهنتون‎ها سهم برجسته‎ای دارند.
خانم مومند با تأکید بر این که میزان حضور دختران در آزمون کانکور افزایش یافته است، علاوه کرده که دست‎کم 251 زن با استفاده از بورسیه‎های تحصیلی در مقاطع ماستری و دکتورا به بیرون از کشور رفته‎اند.
سیده مژگان مصطفوی، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، نیز گفته که در حکومت وحدت ملی، کارهای چشم‎گیری در خصوص زنان انجام شده است.
وی پیشنهاد کرده که برای بازتاب دست‎آوردهای زنان در حکومت وحدت ملی باید یک استراتیژی جامع ترتیب و تدوین شود.
در همین حال، انجنیر محمدخان، معاون اول ریاست اجرایی، با تأکید بر افزایش نقش و سهم زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی گفته که زنان باید به خاطر قابلیت‌ها و توانمندی‌های ‌شان در نهادهای دولتی استخدام شوند، نه به خاطر این‌که جایی را پُر کنند.
محمدخان همچنان افزوده که زنان نه تنها در مناطق دوردست، بلکه حتا در کابل فروخته می‌شوند، به ارث برده می‌شوند و تبادله می‌گردند.
معاون اول ریاست اجرایی، ضمن تأکید بر مبارزه‎ی دوام‌دار در برابر خشونت علیه زنان گفته که  حضور زنان در رهبری نهادهای دولتی خیرات نیست، بلکه حق آن‌ها می‌باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA