ads

لیسه «رنا نمبر ۲» اول شد

استادان لیسه خصوصی «رنا نمبر 2»  طی مراسمی از سوی آمریت عمومی حوزه سوم تعلیمی وزارت معارف تقدیر شدند. بر اساس ارزیابی های مسوولان معارف در سطح کابل، لیسه خصوصی رنا نمبر 2 در سطح حوزه سوم تعلیمی توانسته است در میان 27 مکتب خصوصی، مقام اول را از آن خود کند و مورد تقدیر ریاست معارف کابل قرار گیرد.

نویسنده: The Killid Group
19 اسد 1395
لیسه «رنا نمبر ۲» اول شد

استادان لیسه خصوصی «رنا نمبر 2»  طی مراسمی از سوی آمریت عمومی حوزه سوم تعلیمی وزارت معارف تقدیر شدند. بر اساس ارزیابی های مسوولان معارف در سطح کابل، لیسه خصوصی رنا نمبر 2 در سطح حوزه سوم تعلیمی توانسته است در میان 27 مکتب خصوصی، مقام اول را از آن خود کند و مورد تقدیر ریاست معارف کابل قرار گیرد. استادان لیسه خصوصی «رنا نمبر 2»  طی مراسمی از سوی آمریت عمومی حوزه سوم تعلیمی وزارت معارف تقدیر شدند. بر اساس ارزیابی های مسوولان معارف در سطح کابل، لیسه خصوصی رنا نمبر 2 در سطح حوزه سوم تعلیمی توانسته است در میان 27 مکتب خصوصی، مقام اول را از آن خود کند و مورد تقدیر ریاست معارف کابل قرار گیرد.
شـیــرعلـی نبــی‎زاده، مـدیــر لــیـسه خـصـوصـی رنا نمبر 2، در این مراسم گفت این لیسه به دلیل این که در ارزیابی های پی در پی مسوولان معارف و حوزه سوم تعلیمی شهر کابل بالاتـرین نمــرات را کسب کرده، حـایــز مقــام اول شـنـاختــه شــده است.  او افزود: «ما مطـابــق بـا نصــاب معارف پیش رفته‎ایم و فعالیت ها و فضای آموزشی لیسه رنا نمبر 2 را بالا برده‎ایم. استادان ما هم مسلکی هستند و هم مسوولیت های خود را به خوبی ادا کرده‎اند. همچنان  DHSA (اداره خدمات انکشافی و بشری برای افغانستان) برای رشد ظرفیت استادان ما سمینارها و ورکشاپ های مهمی را دایر کرده است. شاگردان ما هم از فعالیت های مکتب خود راضی هستند.»
اداره خدمات انکشافی و بشری برای افغانستان یا «DHSA» بنیان‎گذار و حمایت کننده مکتب های رنـا نمـبــر 1 و رنـا نمـبــر 2 در شـهر کابــل اســت. نجیبه ایوبی، رییس«DHSA» و کلید گروپ، در مراسم تقدیر از استادان لیسه رنا نمبر 2 گفت در گذشته های دور تعلیم و تربیه در افغانستان در انحصار خانواده های سلطنتی بود که به مرور زمان و با تغییر نظام های حکومتی به سوی همگانی شدن پیش رفته است. وی افزود: «امروز ما شاهد حضور ملیون ها شاگرد در مکتب‎ها هستیم و به همه کودکان افغان این حق داده شده است که برای تعلیم و آموزش در مکتب‎های خصوصی و دولتی شامل شوند.»
اما خانم ایوبی پیشرفت های موجود در عرصه تعلیم و تربیه را کافی ندانسته و گفت: «هنوز کودکان زیادی در کشور  به تعلیم و تربیه دسترسی ندارند؛ حتا در همین کابل، هنوز ممانعت های سنتی و رسم و رواج های نادرست مانع تعلیم و تربیه کودکان میباشد و متأسفانه خیلی از کودکان افغان مشغول کارهای شاقه در سرک ها و مزارع میباشند.»
خانم ایوبی اظهار امیدواری کرد که تلاش های گردانندگان معارف و حمایت کنندگانش بتواند یک نظام موثر تعلیم و تربیه را در کشور به میان آورد و سبب رشد سواد و رفاه عمومی در کشور شود. از این لحاظ او گفت:«برای تعلیم و تربیه موثر نیاز به معلمان مسلکی و متعهد است. در افغانستان باید توجه بیشتر به زندگی و ظرفیت‎سازی معلمان شود.» از سوی دیگر، مسوولان معارف میگویند که رهبری وزارت معارف مصمم است نظارت بیشتر از مکتب های خصوصی داشته باشد و آن عده از مکتب‎هایی را که در عرصه تعلیم و تربیه فرزندان کشور تلاش میکنند، مورد تقدیر قرار دهد.
ملـکـه احـمـد ابــرار، آمــر مـدیــریت نظـارت حــوزه سوم تعلیمی، در مراسم تقدیر از استادان مکتب رنا نمبر 2 گفت: «من منحیث نماینده مدیریت عمومی نظارت تعلیمی شهر کابل موفقیت لیسه رنا نمبر 2 را به حیث مکتب درجه یک در سطح حوزه سوم تعلیمی کابل تبریک میگویم و اطمینان میدهم که ریاست معارف کابل به تقدیر از تلاش های استادان مکتب‎ها ادامه خواهد داد.»
استادانی که از آمریت حوزه سوم تعلیمی تقدیرنامه گرفته بودند، این اقدام مسوولان معارف را موجب تشویق شان در رقابت مثبت و وظیفه‎شناسی بیشتر عنوان کردند. استاد فواد امیری از استادان لیسه خصوصی رنا نمبر 2، در مورد این که چه باعث شده مکتب رنا نمبر 2 در میان دیگر مکتب‎ها مقام اول را از آن خود کند، گفت: «در مدت دو سالی که در این مکتب کار کرده‎ام، بارها از سوی آمریت حوزه سوم تعلیمی تحت بررسی قرار گرفته‎ایم و تلاش کرده‎ایم به گونه قانونی و مطابق لایحه وزارت معارف پیش برویم.» به همین شکل، زرمینه عظیمی، یکی دیگر از استادان لیسه رنا نمبر 2، حمایت رهبری «DHSA» را برای موفقیت این لیسه بسیار موثر خواند و گفت: «ما تلاش داریم در عرصه کاری خود هرچه خوب‎تر کار کنیم. ولی توجه دفتر DHSA به مکتب ما نیز سبب می‎شود سطح ظرفیت استادن ما بالا برود.» او در عین حال یادآور شد که تقدیر و تشویق مسوولان معارف برای استادان احساس خوبی می‎دهد، اما احساس خوب‎تر از آن این است که یک معلم نتایج کار خود را در سیمای شاگردانش ببیند: «یک معلم خودش الگوی شاگردانش است، شاگردان نه تنها علم را از معلم میآموزند بلکه رفتار و کردار و اخلاق را نیز از معلم خود میآموزند. بالاترین موفقیت یک معلم این است که بتواند شاگردان خوب تربیه کند.»
ارزیابی و تقدیر از کارکرد استادان مکتب‎های خصوصی در افغانستان تجربه تازه‎ای است که مسوولان معارف پیش از این به چنین اقداماتی دست نزده بودند. استادان اظهار امیدواری می‎کنند که این گونه ارزیابی‎ها در آینده نیز از سوی مسوولان معارف ادامه داشته باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA