ads

زیان‌های پی در پی یک فلم‌ساز

“خواستگاری برای شوهر”، نام سریال جدید وکیلصافی مـیباشــد کـه داسـتان آن را علی‎اصغر یعقوبی نوشته است. این سریال قرار است به گونه کمدی با محتوای خانوادگی ساخته شود.

نویسنده: zekria
26 ثور 1396
زیان‌های پی در پی یک فلم‌ساز

“خواستگاری برای شوهر”،  نام سریال جدید وکیلصافی مـیباشــد کـه داسـتان آن را علی‎اصغر یعقوبی نوشته است. این سریال قرار است به گونه کمدی با محتوای خانوادگی ساخته شود.
وکیل صافی که به گفته خودش حدود 11 سال است به هنر سینما روی آورده، تاکنون دو سریال تلویزیونی با نامهای”زبان زرگری” و “فیسبوک دادکام” به نویسندگی علی‎اصغر یعقوبی تهیه کرده که این سریالها از طریق برخی تلویزیونهای محلی و فرامحلی به نشر رسیده است. اما داستان سریال خواستگاری برای شوهر که سریال جدید وکیل صافی است، در مورد یک شوهر و دو زنش نوشته شده است. به گفته صافی، در قسمتهای اول این سریال مشکلات و جنجالهایی که هر دو زن با یکدیگر دارند، به تصویر کشیده میشود و قسمتهای بعدی سریال نشان میدهد که مرد دو زنه چگونه تصمیم به گرفتن زن سوم میگیرد. اما قسمتهای آخر این سریال نشان دهنده آن است که چگونه زن اول و زن دوم با آگاه شدن از تصمیم شوهر شان دشمنی با یکدیگر را کنار گذاشته و با هم زندگی را به کام شوهر شان زهر میسازند.
نظر به داستان، زن اولی، دومی و حتا زن سومی در نهایت با هم دوست میشوند و بلاخره درس عبرتی به شوهر شان میدهند. هر سه زن با متلاشی کردن زندگی شوهر شان تمام دارایی وی را با نام خود میکنند. در نهایت برای شوهر هیچ چیزی از داراییهایش باقی نمیماند و کار به جایی میرسد که وی فرار را بر قرار ترجیح داده و تمام زندگی را به سه زن خود واگذار می‎کند.
عمدهترین مشکلات سینماگران افغان، نبود بودجه برای ساخت فلم و سریال میباشد. وکیل صافی هم همانند دیگر سینماگران از مشکلات اقتصادی شکایت دارد و میگوید هر باری که اقدام به ساخت فلم و سریالی کرده زیانهای اقتصادی زیادی را متحمل شده است. اما او یادآور میشود که برخی از شرکتها و تاجران وی را در ساخت سریالهایش همکاری کرده و تا اندازهای از زیانهای بیشترش جلوگیری شده است.
این فلمساز میگوید علی‎رغم آن که از ساختن فلم و سریال زیانهای مالی زیادی دیده است اما بنابه عشق و علاقه شدیدی که به هنر سینما دارد، دست از کارهای سینمایی‎اش برنداشته است. او از وزارت اطلاعات و فرهنگ انتقاد دارد که به کارهای سینماگران هرات توجه نشان نمیدهد، در حالی که آن‎ها کارهای بزرگی در عرصه رشد سینمای کشور انجام میدهند: “بیننده ما تنها مردم شریف هرات نیستند، بلکه از تمام افغانستان ما بیننده داریم و همه هموطنان عزیز ما با تشویقهای شان از کارهای سینمایی ما حمایت میکنند. ما در تمام ولایت‎های کشور، مورد استقبال قرار گرفتیم، همین استقبال عمومی باعث شده که ما کارهای سینمایی خود را ادامه بدهیم.”
صافــی، هنــر سیـنـما را بــا بــازیگـری آغــاز کــرده و فلم”عقربسیاه” اولین کار سینمایی وی میباشد. او به دنبال اولین تجربه سینمایی‎اش تنها در فلمی با نام “هیس” از سید فهیم هاشمی به عنوان بازیگر کار کرده و بعد از آن اقدام به تهیه‎کنندگی فلم کرده است؛ طوری که او در فلمهایی چون؛ “جام محبت” به دایرکتری مرحوم غوث محمد عسکرزاده و”عکس یادگاری” از عبدالرشیدعظیمی هم به حیث تهیه‎کننده و هم در نقش بازیگر کار کرده است.
این هنرپیشه سینما بعد از ساخت چهار فلم به مشکلات اقتصادی روبه‎رو شده و مدتی از سینما فاصله میگیرد. اما وی میگوید که فاصله گرفتن او از کارهای سینمایی برایش خیلی سخت تمام شده است، تا حدی که وی در حسرت کار سینمایی، شبها خواب آرام نداشته و همواره به فکر برگشت به کار سینمایی افتاده است.
با آن هم صافی شعله امید به هنر سینما را در وجودش خاموش نکرده و نسبت به آینده خود با خوش‎بینی دیده است. تا آن که وی تصمیم به برداشتن قدمهای دوباره‎اش برای برگشت به کارهای سینمایی گرفته و اقدام به ساخت سریال “فیسبوک دادکام” میکند. او کارش را با عبدالرشید عظیمی در سینما از سر میگیرد، طوری که خود وی مسوولیت تهیه‎کنندگی و بازیگری این سریال را و عبدالرشید عظیمی مسوولیت دایرکتری و فلمبرداری آن را به عهده میگیرد. وکیل صافی میگوید: “هرچند آن زمان هم در وضعیت بد اقتصادی قرار داشتم، ولی بازهم روحیه خود را از دست نداده و تا پایان پروژه فعالانه پیش رفتم. وقتی ما این سریال را به دست نشر سپردیم، با استقبال بینظیر مردم روبه‎رو شدیم و توانستیم از زحمات خود پاداش معنوی بگیریم. اما متأسفانه از لحاظ مادی، بار دیگر صدمه دیدیم، تا حدی که برایم خیلی سخت بود دوباره خود را جمع و جور کنم.” صافی تأکید میکند که از ساخت این سریال هرچه به دست آورده افتخارات معنوی بوده است، زیرا مردم هنر وی را ستوده و هر زمانی که در جمع مخاطبان این سریال قرار گرفته است، از شدت استقبال زیاد اشک در چشمانش جاری شده است. او وقتی با استقبال مخاطبانش قرار روبه‎رو می‎شود، عزمش را جزم میکند تا سریال دیگری را با نام “زبان زرگری” روی دست گیرد. در این سریال نیز وکیل صافی را عبدالرشید عظیمی در بخش دایرکتری سریال همکاری کرده است. “زبانزرگری” با تکمیل شدنش، هـمانـنــد  “فیسبـوک دادکام” از یکی از تلویزیونهای محلی ولایت هرات به نشر میرسد و مورد استقبال گرم مخاطبان قرار میگیرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA