ads

زرداری: عواملی برای تجزیه پاکستان تلاش می کنند

رئیس جمهوری پاکستان با رد استعفای خود، از تلاش عوامل غیر دولتی برای تجزیه این کشور خبر داد. کلید * خارجی * نهم جدی 1388رئیس جمهوری پاکستان با رد استعفای خود، از تلاش عوامل غیر دولتی برای تجزیه این کشور خبر داد. “آصف علی زرداری” روز گذشته طی سخنانی در مراسم یاد بود دومین سالروز ترور […]

نویسنده: The Killid Group
9 مرغومی 1388
رئیس جمهوری پاکستان با رد استعفای خود، از تلاش عوامل غیر دولتی برای تجزیه این کشور خبر داد.

کلید * خارجی * نهم جدی 1388

رئیس جمهوری پاکستان با رد استعفای خود، از تلاش عوامل غیر دولتی برای تجزیه این کشور خبر داد.

 “آصف علی زرداری” روز گذشته طی سخنانی در مراسم یاد بود دومین سالروز ترور بی نظیر بوتو صدراعظم اسبق پاکستان در منطقه”گری خدا بخش” محل دفن وی در ایالت سند، گفت : عوامل غیردولتی برای تجزیه پاکستان و نهادهای وابسته به این کشور تلاش می کنند.

زرداری افزود : توطئه هایی برای تجزیه کردن پاکستان چیده می شود. من مدت 11 سال را در زندان گذرانیده و هیچ ترسی از تهدیدها ندارد. ما می دانیم چگونه با این توطئه ها مقابله کنیم. من از مقام خود استعفا نخواهم کرد و در کاخ ریاست جمهوری باقی خواهم ماند و یا راهی زندان خواهم شد.

زرداری  تاکید کرد مردم کشورش اجازه نخواهند داد پاکستان به عراق، افغانستان و یا سومالی تبدیل شود.

سخنرانی زرداری رئیس جمهور به شدت مورد انتقاد احزاب و رسانه های پاکستان قرار گرفت. سید منور حسن امیر جماعت اسلامی ، سخنرانی زرداری را به عنوان “اتهام نامه” علیه ارتش توصیف کرد.

حزب مسلم لیگ شاخه نواز نیز ضمن انتقاد از سخنرانی زرداری، حزب مردم پاکستان را به خاطر تضعیف نهادهای موجود در داخل کشور مقصر شناخت.

روزنامه انگلیسی زبان نیوز نیز این سخنرانی را اعلام علنی جنگ علیه قوه قضائیه و نیروهای مسلح کشور نامید و نوشت : “زرداری روند آشتی را به خاطر فرار از حسابرسی رها کرد”.

 

 

کلید ګروپ په ټویټر او فیسبوک کې وګورئ
د تکشارک په واسطه پراختیا او طرحه جوړونه - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA