ads

توزیع کمک به بیش از 25 هزار سیلاب زده در کشور

مسئولان در وزارت مبارزه با حوادث می‌گویند که کمک‌رسانی به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در کشور جریان دارد. به گفتۀ آنان، تاکنون به همکاری نهادهای بین‌المللی کمک رسان، برای بیش از 25 هزار خانواده که از اثر این سیلاب‌ها آسیب دیده‌اند، کمک‌های غذایی و غیر غذایی صورت گرفته است. از سوی دیگر مسئولان در وزارت اقتصاد نیز از آمادگی‌ها برای کمک رسانی به سیلاب زدگان، به همکاری نهادهای بین‌المللی خبر می‌دهند.

کلید
2 ثور 1403
توزیع کمک به بیش از 25 هزار سیلاب زده در کشور

بارندگی‌های شدید و سرازیرشدن سیلاب‌ها در خیلی از ولایت‌های کشور خسارات مالی و تلفات جانی بجا گذاشته است.

بر اساس معلومات وزارت مبارزه با حوادث، تاکنون نزدیک به هفتاد تن در سراسر کشور از اثر رویدادهای ناشی از بارندگی‌ها کشته و 56 تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنان حدود 2500 رأس مواشی تلف و 80 تا 90 هزار جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

مسئولان در وزارت مبارزه با حوادث از تلاش‌ها برای کمک رسانی به آسیب دیدگان سخن می‌زنند.

ملا عبدالله جان سایق، سخنگوی این وزارت در صحبت با رادیو کلید می‌گوید که برای متضررین در مرحله نخست غذا، آب آشامیدنی و سایر ضروریات اولیه فراهم می‌شود و مشکل سرپناه آنان نیز در مرحله بعدی مرفوع خواهد شد.

” ما به همکاری مؤسسات بین‌المللی برای بیش از 25هزار خانواده که از سیلاب‌ها متضرر شده بودند، کمک‌های غذایی و غیر غذایی توزیع کرده‌ایم و این روند همچنان ادامه دارد.”

وی می‌افزاید که گزارش مکمل خسارات بجا مانده از سیلاب‌ها به رهبری امارت اسلامی فرستاده خواهد شد تا پس از هدایت وی، درقسمت اعمار سرپناه برای آسیب دیدگان نیز اقدام شود.

در همین حال مسئولان در وزارت اقتصاد می‌گویند که دفاتر ولایتی این وزارت در همکاری با مؤسسات بین‌المللی، کمک‌های غذایی و غیر غذایی را به آسیب دیدگان توزیع کرده‌اند.

عبدالرحمن حبیب، سخنگوی این وزارت می‌گوید:”هم اکنون تمامی مؤسسات بین‌المللی که در بخش مبارزه با حوادث در ولایت‌ها فعالیت دارند، یک مقدار کمک‌هایی را با آسیب دیدگان کرده‌اند. اما اینکه این کمک‌ها چه بوده و به کدام پیمانه، معلومات آنرا بعدا شریک خواهیم کرد.”

این در حالی است که مسئولان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گویند که سرازیر شدن سیلاب‌ها علاوه‌بر خسارات مالی و تلفات انسانی، احتمال خطر ماین‌های منفجر ناشده را نیز در برخی از ولایت‌ها بیشتر کرده است.

پرویز احمد فیضی، سخنگوی این کمیته می‌گوید که جابجایی مهمات منفجر ناشده توسط سیلاب‌ها می‌تواند خطر انفجار این مهمات را بیشتر سازد.

” ممکن است سیلاب‌ها مواد منفجر ناشده را از یک منطقه به منطقه دیگر انتقال دهد و مردم به طور ندانسته با این مواد روبرو شوند. این وضعیت خطرات بیشتری را برای غیرنظامیان و نیروهای کمک رسان ایجاد می‌کند، زیرا این مهمات منفجره هنوز قابل منفجر شدن است.”

گفتنی است که در یک ماه اخیر بیشتر ولایت‌های کشور شاهد بارندگی‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها بوده که این سیلاب‌ها خسارات مالی و تلفات انسانی نیز درپی داشته است. اما مسئولان در وزارت مبارزه با حوادث، یکی از دلایل این تلفات و خسارات را در اعمار منازل رهایشی در کنار دریا ها و ساحات آسیب پذیر می‌خوانند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA