ads

بیکاری جوانان را به یادگیری فن و حرفه کشیده است

شماری از جوانان در ولایت هرات می‌گویند که به دلیل نبود زمینه‌های کاری به صنف‌های آموزشی فن و حرفه رو آورده‌اند. آنان از مسئولان ریاست کار و امور اجتماعی می‌خواهند پس از پایان صنف‌های آموزشی شان برای آنان امکانات و زمینه کار را فراهم سازند. از سویی هم مسئولان ریاست کار و امور اجتماعی از تلاش‌ها در حمایت از جوانان بیکار سخن می‌زنند.

روح الله دانش
3 جوزا 1403
بیکاری جوانان را به یادگیری فن و حرفه کشیده است

مشکلات اقتصادی و نبود زمینه‌های کاری پای ده‌ها جوان و نوجوان نان آور خانواده‌ها را  به فراگیری فن و حرفه کشیده است.

 خیلی از جوانان و نوجوانان در ولایت هرات می‌گویند که نبود فرصت‌های شغلی و فقر اقتصادی باعث شده تا آنان در صنف‌های آموزشی فن و حرفه که از سوی ریاست کار و امور اجتماعی این ولایت ایجاد شده، اشتراک نمایند.

هرچند این جوانان از فراهم شدن رمینه آموزش حرفه‌های مختلف ابراز خرسندی می‌کنند، اما بر فراهم سازی امکانات و زمینه‌های شغلی پس از پایان دوره‌های آموزشی شان تاکید دارند.

احمد رحمانی که مسئولیت تامین مصارف 7 عضو خانواده را بر عهده دارد و اکنون درحال فرا گرفتن حرفه خیاطی است، در صحبت با کلید می‌گوید:”خیلی خوشحال هستیم که این صنف‌های فن و حرفه ایجاد شده است، اما تقاضای ما از مسئولان ریاست کار و امور اجتماعی این است که وقتی دوره آموزشی ما به پایان رسید، برای ما یک چرخ خیاطی و وسایل مورد نیاز را فراهم سازد تا بتوانیم برای خود شغلی را ایجاد و نفقه خانواده و فرزندان خود را تامین کنیم.”

امید ایمان، یک تن دیگر از جوانان که تعمیر موبایل را فرا می‌گیرد، می‌گوید نیاز است تا مسئولان برای جلوگیری از ابتلا شدن جوانان به مواد مخدر و همچنین کاهش جرم‌های جنایی، زمینه‌های کاری و شغلی بیشتری را برای جوانان فراهم سازند.

” سه ما می‌شود که در صنف فنون حرفه‌ای ریاست کار و امور اجتماعی درس می‌خوانم، اگر یک جوان کار و شغلی نداشته باعث مشکلات در جامعه می‌شود. کار و شغل باعث می شود که جوانان مصروف باشند.”

از سویی هم مسئولان در ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات وعده فراهم سازی زمینه‌های کاری و شغلی را برای جوانان و نوجوانان در این ولایت می‌دهند.

میرزا محمد ابو منصور، رییس کار و امور اجتماعی ولایت هرات در صحبت با کیلد می‌گوید که از سوی این اداره برای 220 جوان زمینه فرا گیری فن و حرفه مساعد شده است.

” یکی از فعالیت‌های ریاست کار و امور اجتماعی این است در بخش فن و حرفه جوانان، اطفال و افراد فقیر و بیکار را آموزش داده و برای شان زمینه‌های کاری ایجاد کند. آنان در بخش‌های مختلف فن و حرفه، برای شش ما آموزش داده می‌شوند. در حال حاضر با بودجه امارت اسلامی در دوازده بخش فن و حرفه جوانان را آموزش می‌دهیم.”

جوانان در ولایت هرات در حالی از مسئولان حکومتی خواهان فراهم سازی زمینه‌های کاری‌اند که شمار زیادی از جوانان کشور به دلیل نبود فرصت‌های شغلی همواره راه مهاجرت به کشور های همسایه را در پیش می‌گیرند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA