ads

سه پروژه آبرسانی در فاریاب به بهره برداری سپرده شد

مسئولان ریاست احیاء و انکشاف دهات در ولایت فاریاب از تکمیل سه شبکه آبرسانی در ولسوالی‌های گرزیوان، پشتونکوت و دولت‌آباد این ولایت خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان، هزینه این شبکه‌های آبرسانی از سوی دفترهماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد( اوچا) تامین شده و آب آشامیدنی صحی را برای بیش از 800 خانواده فراهم می‌کند.

آزادبیگ رسولی
3 جوزا 1403
سه پروژه آبرسانی در فاریاب به بهره برداری سپرده شد

سه پروژه تهیه آب آشامیدنی صحی در ولسوالی‌های گرزیوان، پشتونکوت و دولت‌آباد ولایت فاریاب به حمایت مالی دفترهماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد(اوچا ) تکمیل و به بهره برداری سپرده شد.

به گفتۀ مسئولان ریاست احیاء و انکشاف دهات این ولایت، این پروژه‌ها به ارزش بیش از 13 میلیون افغانی ازسوی مؤسسه “ولدورژن” با نظارت ریاست احیاء و انکشاف دهات این ولایت عملی شده است.

حاجی مولاداد پوپل، انجنیر تخنیکی ریاست احیاء و انکشاف دهات ولایت فاریاب می‌گوید که این سه شبکه آبرسانی با استفاده از سیستم سولری(تولید برق از نور آفتاب) به دسترس مردم قرار داده شده است.

وی مشخص کرد که هزینۀ مجموعی این پروژه‌ها مبلغ 13 میلیون و 740 هزار و 457 افغانی بوده که از سوی دفترهماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد(اوچا ) تامین شده است.

آقای پوپل افزود که با تکمیل شدن این شبکه‌های آبرسانی 352 خانواده در ولسوالی گرزیوان، 300 خانواده در ولسوالی پشتونکوت و 242 خانواده در ولسوالی دولت آباد، به آب آشامیدنی صحی دسترسی پیدا کرده‌اند.

” این خانواده‌ها قبلا از آب‌های باران، آب‌های حوض ویا تمام قریه تنها از یک حلقه چاه آب استفاده می‌کردند، اما با عملی شدن این پروژه تمامی این خانواده‌ها می‌توانند به‌طور 24 ساعته به آب صحی آشامیدنی دسترسی داشته باشند.”

در همین حال انجنیر سید مسعود تورال، نماینده مؤسسه ولدورژن؛ اجرا کننده این پروژه‌ها مشکلات آب آشامیدنی این خانواده‌ها را بسیار شدید خوانده، می‌گوید که آنان به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی صحی با مشکلات فراوان روبرو بودند که اکنون این مشکلات رفع شده است.

آقای تورال با تاکید بر حفظ و مراقبت از این شبکه‌ها می‌گوید:”یک حلقه چاه، سولر، ذخیره، میتر و شیرآب برای تمامی خانه‌ها فراهم کردیم. اکنون در این قریه‌ها یک نفر هم به دنبال آب سرگردان نیستند. در قسمت حفظ و مراقبت شبکه هم برای مردم آموزش داده‌ایم تا بخوبی از این شبکه استفاده کنند.”

از سویی هم باشند‌گان محل افتتاح این شبکه‌های آبرسانی را مهم و حیاتی دانسته می‌گویند که آنان پیش از این از هرنوع نیازمندی‌های اولیه مانند: آب آشامیدنی صحی، کلینیک، مکتب، سرک و برق محروم بودند.

غوث‌الدین یکی از باشندگان محل که از این پروژه‌ها مستفید شده با خرسندی می‌گوید:”ما بسیار خوشحال هستیم، قبلا برای یک بشکه آب ساعت‌ها انتظار می‌کشیدیم. اکنون شکرخدا به هر خانه نل کشی شده آب رفته و ما بسیار خوشحالی می‌کنیم.”

این شهروندان از مسئولان محلی و مرکزی می‌خواهند که به مشکلات اولیه مردم توجه نموده پروژه‌های بیشتر انکشافی و حیاتی را در مناطق شان تطبیق نمایند.

این درحالی است که مسئولین ریاست احیاء و انکشاف دهات از آغاز کار شماری از شبکه‌های دیگر آب آشامیدنی در این ولایت نیز سخن می‌زنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA