ads

بی‌احتیاطی موتور سیکلت سواران در هرات

شماری از باشندگان ولایت هرات از افزایش رویدادهای ترافیکی ناشی از بی احتیاطی موتور سیکلت سواران شکایت دارند. مسئولان محلی اما از برخورد قانونی با موتور سیکلت سوران متخلف سخن زده و می‌گویند که از دو روز به اینسو بیش از 500 موتور سیکلت را در پیوند به تخلفات رانندگی ضبط کرده‌اند. از سویی هم برخی از موتور سیکلت سواران از مسئولان می‌خواهند که مکان مناسبی را به مسابقات موتور سیکلت سواری اختصاص دهند.

روح الله دانش
30 حمل 1403
بی‌احتیاطی موتور سیکلت سواران در هرات

افزایش رویدادهای ترافیکی ناشی از بی‌احتیاطی جوانان و نوجوانان موتور سیکلت سوار در ولایت هرات باعث نگرانی شماری از باشندگان این ولایت شده است.

این باشندگان با شکایت از بی‌احتیاطی موتور سیکلت سواران، از مسئولان می‌خواهند که از پرش، تک‌چرخ و  سرعت غیر مجاز موتور سیکلت‌ها در داخل شهر جلوگیری نمایند.

کریم‌الله، یک تن از باشندگان ولایت هرات می‌گوید:”زیادتر عامل حادثات ترافیکی همین جوانان موتور سیکلت سوار استند. آنان با تک‌چرخ، پرش و تیررانی در سرک‌ها، اصول ترافیکی را مراعات نکرده و جان خود و دیگران را به خطر مواجه می‌سازند.”

در همین حال حیات‌الله مهاجر، معاون ولایت هرات از برخورد قانونی با موتور سیکلت سوران متخلف سخن می‌زند:”روزانه زخمی‌های زیادی به شفاخانه انتقال می‌شوندکه همین جوانان موتور سیکلت سوار با تک چرخ دادن و تیزرانی موتور سیکلت عامل آن می‌باشند. اداره محلی تصمیم گرفته که متخلفین را مجازات و وسایل شان را ضبط کند.”

در عین حال عبدالله انصاف، سخنگوی قومندانی امنیه این ولایت می‌گوید که به منظورجلوگیری از رویدادهای ترافیکی، بیش از 500 موتور سیکلت در پیوند به تخلفات ترافیکی و بی‌احتیاطی، از سوی نیرو های امنیتی ضبط شده است.

“در اثر همین حادثات هموطنان ما جان‌های شان را از دست داده‌اند و یا هم زخمی شده‌اند. به همین دلیل به نیرو های امنیتی گفته شده است که جلو افرادی را بگیرند که موتور سیکلت‌ها را پرش و یا تک چرخ می‌دهند. با چنین افراد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.”

با این وجود، سعید وکیلی یک تن از موتور سیکلت سواران، موتور سیکلت سواری را یک نوع ورزش عنوان کرده و می‌گوید که نیروهای امنیتی در داخل شهر مانع موتورسیکلت سواران می‌شوند. او از مسئولان می‌خواهد که محل مشخصی را به مسابقات موتورسیکلت سواری اختصاص دهند.

“از روی شوق و علاقه موتور سیکلت سواری می‌کنیم و پرش می‌دهیم. خواست ما از مسئولان حکومتی این است که برای ما یک جایی را به خاطر همین ورزش و پرش دادن موتور سیکلت، ایجاد کند.”

باشندگان ولایت هرات در حالی از مسئولان حکومتی خواستار جلوگیری از تخلفات موتورسیکلت سواران می‌باشند که بر اساس معلومات ارائه شده از سوی شفاخانه حوزوی این ولایت، تنها در سه روز عید بیش از 230 زخمی و سه کشته از اثر رویداد های ناشی از موتور سیکلت‌سواری به این شفاخانه منتقل شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA