ads

اسرائیل مصمم به پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران

در حالی که امریکا و برخی از کشورهای غربی از اسرائیل خواسته‌اند که از واکنش نظامی و تشدید تنش‌ها در برابر ایران پرهیز کند، اما کابینه جنگ اسرائیل اصرار به پاسخ دادن به حمله ایران دارد. از سوی دیگر مقام‌های ایران هشدار داده‌اند که در صورت حمله احتمالی اسرائیل، این بار پاسخ ایران فوری و براساس ثانیه‌ها خواهد بود.

ندا داریوش
28 حمل 1403
اسرائیل مصمم به پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران

بعد از حملات راکتی و طیاره‌های بی‌سرنشین ایران بر اسرائیل و بی‌نتیجه شدن نشست شورای امنیت در مورد این حملات، این بار اسرائیل از تصمیم جدی برای پاسخ به حملات ایران سخن زده است.

از سوی دیگر امریکا هرچند تاکید کرده که در رابطه به تصمیم اسرائیل برای حمله بر ایران هیج دخالت نمی‌کند، اما اسرائیل تلاش کرده امریکا و سایر حامیان غربی خود را در حمله بر ایران شریک سازد.  

با این حال مقامات اسرائیلی روز دوشنبه(27 حمل) از نشست اضطراری کابینه جنگ خبرداده و اعلام کردند که تصمیم در مورد پاسخ به حمله ایران اتخاذ شده است.

هرتزل هالِوی، لوی درستیر قوای مسلح اسرائیل طی یک نشست خبری گفت:”ما در بلند ترین سطع آمادگی  قرار داریم. اسرائیل به حملات ایران پاسخ خواهد داد و ایران باید عواقب حملات خود را متحمل شود.”

در همین حال مقامات تهران هشدار می‌دهند که در صورت حمله جدید اسرائیل، واکنش ایران فوری و بلافاصله خواهد بود.

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران گفت:”اگر صهیونیست‌ها اشتباه دیگری مرتکب شوند، باید بدانند که این بار 12 روز فرصت ندارند، بلکه سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه و فوری خواهد بود.”

با این حال  اسرائیل اعلام کرده که در اثر حمله ایران بر قرارگاه نواتیم، آسیب جزئی به زیرساخت‌های این قرارگاه وارد شده و اکثر راکت‌ها و طیاره‌های ایران رهگیری و منهدم شدند. این قرارگاه مکانی است که طیاره حمله کننده بر قونسلگری ایران در دمشق از آنجا به پرواز درآمده بود.

گفتنی است که  با وجود تنش ها میان ایران و اسرائیل، حملات  این رژیم بر مردم فلسطین کاهش نیافته و تنها در 24 ساعت گذشته ۶۸ فلسطینی در نوار غزه کشته و ۹۴ تن دیگر هم زخمی شده‌اند که با این حساب شمار قربانیان فلسطینی از آغاز جنگ تاکنون به 33 هزار و 797 تن رسیده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA