ads

تلفات و خسارات ناشی از سیلاب‌ها در حوزه غرب

مسئولان در حوزه غرب کشور می‌گویند که طی چند روز گذشته به دلیل بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌ها در بخش‌هایی از حوزه غرب کشور، چندین تن جان باخته و خسارات هنگفت مالی نیز به مردم وارد شده است.

رقیه حسینی
27 حمل 1403
تلفات و خسارات ناشی از سیلاب‌ها در حوزه غرب

مسئولان در ریاست‌های مبارزه با حوادث طبیعی در زون غرب کشور، می‌گویند که بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌ها در بخش‌هایی از ولایت‌های غربی، تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی بجا گذاشته است.

مولوی عنایت‌الله صابر، معاون ریاست مبارزه باحوادث طبیعی در هرات می‌گوید که از اثر بارندگی‌‌ها و جاری شدن سیلاب‌ها طی چند روز گذشته، ۲۵ خانه‌ مسکونی در این ولایت تخریب شده‌ است.

“خوشبختانه در بارندگی‌های روزهای اخیر تلفات جانی نداشتیم، اما خسارات مالی زیاد بجا مانده است و زمین‌های زراعتی زیادی تخریب شده است”.

او می‌افزاید که ولسوالی اوبه پشتون زرغون و گذره از جمله مناطقی هستند که از اثر بارندگی‌های شدید، بیشترین آسیب را متقبل شدند .

 در همین حال مولوی باریداد صابر، رییس اداره مبارزه با حوادث طبیعی در بادغیس می‌گوید که درپی بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌ در بخش‌هایی از این ولایت، 5 تن جان باخته  و شش خانه مسکونی نیز تخریب شده است.

” هشت نفر شهید داریم که از این تعداد 5 نفر به اثر حوادث طبیعی و 3 نفر به اثر حوادث ترافیکی جان باخته اند. برای برخی از خانوادها امکانات اولیه کمک رسانی شده و کوشش می‌شود که به دیگر خانوادهای متضرر نیز رسیدگی شود”.

بارندگی‌ها در ولایت‌های فراه و غور نیز  زیان‌ها و خسارات زیادی بجا گذاشته است.

مولوی محمد اسرائیل سیار، رییس اداره مبارزه با حوادث طبیعی در فراه می‌گوید که بارندگی‌های شدید اخیر و جاری شدن سیلاب‌ها در شماری از ولسوالی‌ها و ساحات شهری این ولایت، 4 تن را به کام مرگ کشانده و خسارت مالی زیادی در برخی مناطق بجا گذاشته است.

” در ولسوالی‌های بکواه، پرچمن و گلستان خسارات هنگفت مالی به مردم وارد شده است و به اثر بارندگی و طوفان‌های شدید زمین‌های زراعتی مردم از بین رفته است”.

 از سویی هم مسئولان در اداره محلی ولایت غور نیز تایید می‌کنند که در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌ها در این ولایت، خسارات زیادی به مردم وارد شده است، اما آنان می‌گویند که تاکنون آمار دقیقی از میزان خسارات وارد شده در دست نیست.

” به اثر بارندگی‌های اخیر بعضی از راه‌های مواصلاتی به‌روی مسافرین مسدود شده است. همچنان برخی از خانه‌های مسکونی  و زمین‌های زراعتی تخریب شده و  تعدادی از مواشی نیز تلف شده اند”.

گفتنی‌ا‌ست که از چند روز به اینسو بارندگی‌های شدید در بیشتر  ولایت‌های کشور جریان دارد و خسارات زیادی را به مردم وارد کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA