ads

تجلیل از عید در دشت و دمن بلخ

شمار زیادی از باشندگان ولایت بلخ در روز اول عید، پس از ادای نماز عید برای تفریح و سیاحت به دشت و صحرا برآمدند. آنان می‌گویند به دلیل کمبود پارک‌های تفریحی در داخل شهر، دامنه‌های سرسبز کوه شادیان را برای تفریح انتخاب کردند. در همین حال مسئولان محلی در این ولایت می‌گویند که زمینۀ تفریح و سیاحت برای مردم در روزهای عید فراهم شده و در این زمینه هیچ مانعی وجود ندارد.

عبداللطیف سهاک
22 حمل 1403
تجلیل از عید در دشت و دمن بلخ

تعدادی زیادی از باشندگان ولایت بلخ بعد از ادای نماز عید سعید فطر، روبه دامنه‌های سرسبز کوه شادیان نهاده و عید را در آغوش باز طبعیت جشن گرفتند.

شماری از این آنان می‌گویند به دیلیل کمبود تفریحگاه‌ها در داخل شهر مزارشریف، هوای خوشایند دامنه‌های کوه به سر شان زده و پای آنان و خانواده‌های شان را به دشت و صحرا کشانیده است.

فضل الرحمن، یکی از باشندگان ولایت بلخ می‌گوید:”یکجا با خانواده به دشت شادیان آمده‌ایم، می‌خواهم دور از دغدغه‌های روزگار گودی‌پران بازی و چلک بازی کنیم تا تفریح شود برای ما.”

برخی از باشندگان بلخ هم از جوانان می‌خواهند تا در ساحات تفریحی دست به بی‌نظمی و خودسری‌هایی نزنند که صدمه آن به دیگران برسد.

فهیم، یکی از این افراد می‌گوید:”تیزرانی‌ها و بی‌نظمی در رانندگی نباید صورت گیرد، شکر خدا امنیت خوب است و مردم نباید بی‌پروای کنند تا به کسی صدمه نرسد.”

مسئولان محلی در ولایت بلخ نیز برای مردم اطمینان می‌دهند که زمینۀ سیاحت وتفریح در مکان‌های مختلف فراهم شده و آنان روز های عید را با خاطر آرام سپری نمایند.

ذبیح الله نورانی، رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ می‌گوید :”من اطمینان می‌دهم که مردم مزارشریف در روز های عید می‌توانند از تمامی ساحات باستانی و تفریحی ولایت بلخ دیدن کنند. زمینه تفریح برای همگی فراهم است.”

مسئولان امنیتی نیز می‌گویند که تدابیر شدید امنیتی گرفته شده و مردم می‌توانند در فضای امن عید را سپری نمایند.

مولوی عبداالرازق راشد، قومندان امنیه بلخ می‌گوید:”ما به کسی اجازه نمی‌دهیم که امنیت مردم را به خطر بیندازد. چک پاینت‌ها و گشت سیار امنیتی را افزایش داده‌ایم.”

گفتنی است که مراسم ادای نماز عید نیز در تمامی مساجد ولایت بلخ در فضای امن برگزار شد و تاکنون از هیچ منطقه‌ی رویداد امنیتی گزارش نشده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA