ads

آمادگی‌ها برای روزهای عید در کندز

شماری از شهروندان در ولایت کندز می‌گویند که عید سعید فطر امسال در فصل بهار واقع شده و باشندگان ولایت‌های دیگر برای تفریح و سیاحت به دشت آبدان کندز خواهند آمد. در همین حال مسئولان امنیتی در کندز می‌گویند که آمادگی‌های کامل برای تامین امنیت مردم در روزهای عید گرفته شده و برای جلوگیری از حوادث ترافیکی نیز تدابیری روی دست است.

عتیق الله رحیمی
19 حمل 1403
آمادگی‌ها برای روزهای عید در کندز

در حالی که روزهای انگشت‌شماری تا عید سعید فطر باقی مانده است،  شماری از شهروندان کندز خواهان تدابیر بیشتر برای تجلیل از روزهای عید می‌باشند. آنان می‌گویند که عید فطر امسال در فصل بهار واقع شده و کندز به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و اماکن تفریحی اش میزبان باشندگان دیگر ولایات نیز خواهد بود.

نظیف الله یکی از  باشندگان کندز می‌گوید:”برای عید آمادگی خوبی گرفته‌ایم، لباس جور کردیم و میوه هم می‌خریم. عید امسال در ماه حمل آمده و جوانان و فامیل‌های زیادی به‌خاطر تفریح و میله به دشت آبدان می‌روند.”

حاجی جمعه‌الدین، یکی دیگر از باشندگان کندز می‌گوید که مراسم عید در کندز تا هفت روز ادامه می‌یابد، طوریکه مردان تا سه روز به خانه همدیگر می‌روند و تجلیل می‌کنند و زنان و دختران تا چهار روز دیگر مراسم تجلیل از عید را ادامه می‌دهند.

“مردم بعد از نماز عید سفره عیدی را هموار می‌کنند که تا سه روز هموار  می‌ماند، زن‌ها تا هفت روز عید را تجليل می‌کنند.”

در همین حال مسئولان امنیتی از آمادگی‌های کامل برای تامین امنیت مردم در روزهای عید سخن می‌زنند. مولوی شاهدالله آمر مخابره قول اردوی ۲۱۷ درحالیکه ضروریات روزهای عید را از شهر خریداری می‌کرد گفت:”ما به بازار آمده‌ایم و برای عید خرید می‌کنیم. دوستان دیگر مان در پسته‌ها امنیت را می‌گیرند. از تاجران خواهشمندیم که قیمت‌ها را پایین بیاروند تا مردم غریب هم بتوانند برای عید مواد خوراکی بخرند.”

در همین حال مسئولان قومندانی امنیه کندز می‌گویند که در هماهنگی با دیگر نهادهای امنیتی، تدابیر جدی امنیتی اتحاذ شده تا مردم در فضای امن از عید تجليل کنند.

جمعه‌الدین خاکسار، سخنگوی قومندانی امنیه کندز به کلید می‌گوید:”چون عید است، طبعاً حادثات ترافیکی زیاد می‌باشد. به همین خاطر جلسه داشتیم تا از حادثات بیشتر ترافیکی جلوگیری شود. مدیریت ترافیک هم آمادگی کامل دارد تا جلو حادثات ترافیکی گرفته شود.”

گفتنی است که شماری از فروشندگان مواد مورد ضرورت روزهای عید نیز می‌گویند که آنان قمیت میوه خشک و دیگر نیازهای شهروندان را به خاطر عید کاهش داده‌اند ویا به همان  قیمت‌هایی که در روزهای قبل می‌فروختند، ادامه می‌دهند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA