ads

رهایی بیش از 400 زندانی از زندان پلچرخی کابل

بر اساس فرمان رهبر امارت اسلامی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، بیش از 400 زندانی که در زندان پلچرخی به ارتکاب جرایم مختلف جنایی محبوس بودند، رها شدند.در مراسمی که به همین مناسبت  برگزار شده بود ، مسئولان اداره تنظیم امور زندان ها ضمن استقبال از این فرمان، هرگونه شکنجه و بدرفتاری با زندانیان را رد نمودند. به گفته آنان، رهایی زندانیان منحصر به کابل نبوده، بلکه قرار است تا رسیدن عید، بیش از 2 هزار زندانی از سایر ولایت های کشور ، براساس این فرمان رها شوند.

کلید
18 حمل 1403
رهایی بیش از 400 زندانی از زندان پلچرخی کابل

بر اساس فرمان رهبر امارت اسلامی به مناسبت عید سعید فطر، 406 زندانی که 40 زن و28 آنها اطفال است، از زندان پلچرخی کابل آزاد شدند.

 درمراسمی که به همین مناسبت در زندان پلچرخی کابل برگزار شده بود، مسئولان اداره تنظیم زندان ها و زندان پلچرخی با استقبال از این فرمان رهبر امارت اسلامی گفتند که درزندان های کشور همه سهولت ها برای زندانیان و تربیت آنان در نظر گرفته شده و  برای هیچکس اجازه داده نمی شود که زندانیان را مورد  شکنجه و لت کوب قرار دهند.

 قاری عبدالله همدرد، معین مسلکی اداره تنظم امور زندان ها درمورد چنین گفت:”اکنون زندان ها به مرکز اصلاح مبدل شده است و دیگر محل جزا و شکنجه نیست. پیام من این است که به جای تبلیغات غلط و بی اساس،  از زندان ها دیدن شود و اقعیت ها برملا گردد.”

از سوی دیگر، قاری حبیب‌الله بدر، معاون نظامی امور تنظیم زندان‌ها نیز هرگونه شکنجه و خشونت در زندان های کشور را رد نموده و می گوید که هیجکس شکنجه در زندان  ها را  ثابت کرده نمی تواند.

” ما برای زندانیان زمینه آموزش و فرا گیری مهارت های مسلکی وسایر سهولت های لازم را فراهم کرده ایم تا آنان پس از آزادی ، اشخاص خوبی برای جامعه باشند”.

 از سوی دیگر، حافظ عبدالولی محمود ، معین ریاست تفتیش ستره محکمه و یکتن دیگر از اشتراک کننده گان، از زندانیان رها شده خواست که دیگر مرتکب جرایم نشوند

” شما نباید دیگر دست به اعمال زشت بزنید که باعث آزار و اذیت خانواده و بالآخره سرنوشت تان زندان شود. از خانواده ها هم می خواهیم که در تربیت فرزندان شان توجه کنند تا اینکه جای شان زندان نشود.” “

به گفته مسئولان، رهایی زندانیان منحصر به کابل نبوده، بلکه قرار است تا رسیدن عید سعید فطر، بیش از 2 هزار زندانی دیگر از  سایر ولایت های کشور ، نیز براساس این فرمان  آزاد شوند

 

 

  

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA