ads

فابریکه‌ها در شهرک صنعتی هرات رو به افزایش است

مسئولان در ریاست صنعت و تجارت ولایت هرات، می‌گویند که پس از روی‌کار آمدن امارت اسلامی تعداد فابریکه‌ها در شهرک صنعتی این ولایت به گونه چشم‌گیری افزایش یافته است.

رقیه حسینی
9 حمل 1403
فابریکه‌ها در شهرک صنعتی هرات رو به افزایش است

مولوی محمد بشیر سیرت، رییس این اداره می‌گوید که در حال حاضر در شهرک صنعتی هرات بیش از 700 فابریکه مصروف تولید محصولات مختلف می‌باشد.

” قبل از رویکار آمدن امارت اسلامی حدود 150 فابریکه در شهرک صنعتی فعال بود، اما حال بیش از 700 فابریکه در شهرک صنعتی در بخش‌های مختلف فعال شده است.”

آقای سیرت می‌افزاید که سهولت‌های زیادی در روند صدور جواز ایجاد شده و سرمایه‌داران  در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانند در مدت دو و یا سه روز جواز دریافت ‌کنند.

به‌گفتۀ او، در گذشته روند توزیع جواز از دو تا سه ماه زمان را در بر می‌گرفت.

در همین حال نثاراحمد الیاس، سخنگوی والی هرات می‌گوید که حکومت متعهد به فراهم سازی تسهیلات برای تاجران می‌باشد و از هرگونه طرح مثبت و سازنده آنان در راستای شکوفایی اقتصادی کشور حمایت می‌کنند.

او گفت:” اداره محلی هرات به صنعت داخلی و صنعت دستی مردم هرات توجه خاصی دارد. در این بخش‌ها فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و سهولت‌های زیادی ایجاد شده است. درآینده هم برنامه‌هایی روی دست است تا صنعت در هرات بیشتر رشد داده شود.”

از سوی دیگر برخی از کارشناسان اقتصادی سرمایه گذاری در بخش فابریکه‌ها را برای مردم دارای اهمیت حیاتی دانسته و آنرا باعث رشد اقتصادی و کاهش بیکاری می‌دانند.

فیض‌الحق فضل، یکی از این کارشناسان می‌گوید که با فعال شدن فابریکه‌ها علاوه‌بر کاهش بیکاری، نیاز به محصولات وارداتی  نیز کاهش می‌یابد.

فضل افزود:” یکی از تاثیرات عمده فابریکه‌ها بر اقتصاد این است که ما را از تولیدات کشورهای دیگر بی نیاز می‌سازد. همچنان تاثیر زیادی روی خود کفایی کشور و رشد و توسعه اقتصادی دارد.”

 این در حالیست که بر بنیاد گفته‌های مسئولان در ریاست صنعت و تجارت ولایت هرات، با افزایش تعداد کارخانه‌های تولیدی در شهرک صنعتی این ولایت، محصولات و تولیدات این شهرک علاوه‌بر رفع نیازهای داخلی، به خارج از کشور نیز صادر می‌گردد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA