ads

آغاز کار ترمیم خط آهن افغانستان- ازبکستان

کار ترمیم خط آهن مزارشریف- ازبکستان از سوی یک شرکت ازبکستانی آغاز شده و قرار است این خط آهن از بندر حیرتان تا میدان هوایی شهر مزارشریف ترمیم گردد. به‌گفتۀ مسئولان خط آهن افغانستان، با ترمیم این خط آهن زمینۀ تخلیه و بارگیری اموال تجارتی در دوراهی حیرتان و میدان هوای مزارشریف نیز مساعد خواهد شد. هزینه ترمیم این خط آهن بیشتر از شش میلیون دالر امریکای برآورد شده است که از جانب اداره خط آهن افغانستان پرداخت خواهد شد.

عبداللطیف سهاک
3 حوت 1402
آغاز کار ترمیم خط آهن افغانستان- ازبکستان

کار ترمیم خط آهن ازبکستان- افغانستان از شهرک بندری حیرتان تا شهر مزارشریف ازسوی یک شرکت ازبکستانی آغاز شد.

سید محمد نعیم حمیدی، معین اداری خط آهن افغانستان می‌گوید که این اداره تلاش دارد برای ایجاد سهولت‌های بشتر خطوط آهن را توسته دهد.

سید محمد نعیم محمدی، معین اداری خط آهن افغانستان می‌گوید:”اداره خط آهن تلاش می‌نماید تا خطوط آهن کشور را وسعت دهد. به همین دلیل مسئولان شرکت قراردادی از ازبکستان به افغانستان آمده و کار شان را آغاز می نمایند. ما از بابت تامین امنیت، برای آنها اطمینان می‌دهیم.”

در عین حال محمد شفیق محمود، رییس خط آهن ولایت بلخ می‌گوید که با ختم کار ترمیم این خط آهن زمینۀ تخلیه و بارگیری در دو محل دیگر فراهم شده و ازدحام در بندر تجارتی حیرتان جلوگیری خواهد شد.

“اکنون در بندر حیرتان برای تخلیه و بارگیری اجناس تاجران، ازدحام زیاد است. بعد از این با ترمیم این خط، تخلیه و بارگیری در دوراهی حیرتان و ساحه میدان هوای نیز تخلیه و بار گیری صورت خواهد گرفت. “

ترمیم خط آهن افغانستان- ازبکستان که 75 کیلومتر طول دارد، با هزینه 6 میلیون و 300 هزار دالر از سوی یک کمپنی ازبکستانی آغاز می‌گردد که این هزینه از سوی اداره خط آهن افغانستان پرداخت می‌شود. 

درهمین حال نورالهادی ابو ادریس، معاون والی بلخ در این زمینه، می‌گوید:”ما از مقام‌های ازبکستان تشکری می‌کنیم که اینجا تشریف آورده و این قسم پروژه‌ها را تطبیق می‌کنند. ازبکستان در بخش‌های مختلف با ما همکاری دارد.”

خط آهن افغانستان- ازبکستان که روی پل حیرتان اعمار شده، بعضی از نقاط آن در جریان تحولات اخیر سیاسی تخریب شده بود. اکنون با اعمار دوباره این خط آهن، در دوراهی حیرتان و میدان هوای مزارشریف که از بندر حیرتان 70 کیلومتر فاصله دارد، زمینۀ تخلیه و بارگیری فراهم خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA