ads

افزایش گردشگران خارجی در افغانستان

مسئولان در وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گویند که به دلیل تامین امنیت سراسری و ایجاد سهولت‌ها در صنعت گردشگری، آمار گردشگران خارجی روزبه‌روز افزایش ‌یافته است. به گفتۀ آنان، دریک سال اخیر  نزدیک به چهار هزار گردشگر خارجی از مناطق مختلف باستانی افغانستان دیدن کرده‌اند. با این حال برخی از مبصرین اقتصادی‌ می‌گویند که افزایش گردشگران خارجی باعث ایجاد فرصت‌های کاری در کشور می‌شود.

کلید
24 دلو 1402
افزایش گردشگران خارجی در افغانستان

مسئولان در وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گویندکه به‌دلیل تامین امنیت سراسری و ایجاد سهولت‌ها در صنعت گردشگری در افغانستان، زمینۀ خوبی برای بازدید گردشگران خارجی و داخلی ایجاد شده است.

براساس معلومات ریاست افغانتور، دریک سال اخیر خیلی گردشگران خارجی از کشورهای غربی، آسیایی و اروپایی از طریق میدان‌های هوایی و بنادر زمینی وارد افغانستان شده‌اند.

نور احمد حسن خیل، معاون بازاریابی ریاست افغان تور وزارت اطلاعات و فرهنگ در این مورد می‌گوید:”تعداد سیاحان خارجی که نزد ما ثبت شده‌اند، در یک سال چهار هزار تن بوده، اما سیاحانی که نزد ما ثبت نیستند، شاید بیشتر از این رقم باشند.”

به گفتۀ این مسئولان،  سیاحان خارجی بیشتر از ساحات تاریخی در ولایت‌های بامیان، بلخ، هرات، کندهار، نورستان و بدخشان دیدن کرده‌اند و در میان آنان خانم‌ها نیز حضور دارند.

اما اینکه افزایش تعداد سیاحان خارجی به افغانستان و رشد این صنعت چه پیامدی برای افغانستان خواهد داشت؟

عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد درمورد می‌گوید:”شما می‌دانید که افغانستان به میزان 200 جاذبه توریستی دارد. بناء توجه به این بخش باعث تقویت اقتصاد کشور و ایجاد فرصت‌های کاری برای مردم می‌شود.”

بااین حال شماری از  مبصرین اقتصادی صنعت گردشگری را از مهم‌ترین منبع عواید خیلی از کشورها دانسته و می‌گویند که در عصر کنونی بخش زیادی از عواید آن کشورها از طریق صنعت گردشگری حاصل می‌شود.

محب‌الله شریف، یکتن از این آگاهان می‌گوید:”اگر تعداد گردشگران خارجی در افغاستان بیشتر می‌شود، این باعث بلند رفتن عواید کشور و ایجاد زمنیه‌های کاری می‌گردد. بناء باید صنعت گردشگری تقویت شود.”

از نظر این مبصرین، نهادهای مسئول باید برای تقویت صنعت گردشگری در زمینۀ حفظ آبدات و اماکن تاریخی کشور، توجه بیشتر نشان دهند.

این درحالی است که به تازگی 30  تن از گردشگران مالیزیایی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، به ولایت هرات سفر کرده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA