ads

مسوولیت تنظیم فعالیت ریکشاها در مزار شریف به یک شرکت خصوصی سپرده شد

مدیریت ترافیک ولایت بلخ، به هدف کاهش ازدحام در شهر مزار شریف، مسوولیت تنظیم فعالیت ریکشاها در این شهر را به یک شرکت خصوصی سپرده است.

عبداللطیف سهاک
12 دلو 1402
مسوولیت تنظیم فعالیت ریکشاها در مزار شریف به یک شرکت خصوصی سپرده شد

بر اساس قراردادی که میان دو طرف امضا شده است، کارمندان این شرکت خصوصی فعالیت ریکشاها در داخل شهر مزار شریف را نظارت و تنظیم خواهند کرد.

مولوی عبدالقیوم مبارز؛ مدیر ترافیک ولایت بلخ، می‌گوید که این تصمیم به هدف ایجاد نظم در داخل شهر مزار شریف گرفته شده است.

مبارز  افزود:” با ما همکاری و کمک خواهد کرد تا فعالیت ریکشاها را تنظیم کنیم، با این کار از ازدحام ترافیکی جلوگیری می‌شود و فعالیت ریکشاها در داخل شهر تنظیم خواهد شد.”

از سویی هم جان محمد؛ مسوول این شرکت خصوصی می‌گوید که به عنوان پل میان مدیریت ترافیک و مردم، فعالیت خواهند کرد.

جان محمد گفت:” این شرکت ترانسپورتی را که ایجاد کردیم، برای مردم و ملت خود ایجاد نمودیم و ما در میان مردم و دولت خدمت‌گار خواهیم بود و در داخل شهر مشکل ازدحام را از بین خواهیم برد.”

در همین حال رانندگان ریکشا در شهر مزار شریف، از ایجاد و فعالیت این شرکت استقبال نموده و از مسوولان می‌خواهند که برای ریکشاها جواز و نمبرپلیت توزیع کنند.

فقیرفراهی؛ راننده ریکشا در شهر مزارشریف می‌گوید:” این شرکت با رانندگان ریکشا همکاری نمایند و هر نفر یک پلیت حق دارد و باید برای ما نمبر پلیت توزیع شود، لین ما معلوم شود که هرکس به مسیر خود حرکت کند.”

گفتنی‌ست که در حال حاضر، بیش از پنج هزار عراده ریکشا در شهر مزار شریف فعالیت دارند که بیشتر شان جواز ندارند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA